© 2017
LT LV
RUBRIKOS
Diena su Vytu Vančiu „Barbakano“ salone

Skiltis „Diena su kirpėju“ dėkinga ne tik už galimybę pažinti daugybę skirtingų grožio specialistų, bet ir už kvietimus apsilankyti įvairiausiuose grožio salonuose – šįkart ieškant mūsų skilties herojaus naujai įsikūręs salonas ir buvo vienas iš argumentų. Tiesa, salono vadovas ir kirpimo meistras Vytas Vančys šioje srityje visai nėra naujokas, tad įdomu buvo praleisti keletą valandų užsukus į gegužę duris atvėrusį „Barbakano“ saloną Vilniuje, esantį vaizdingoje vietoje šalia Vilniaus gynybinės sienos bastėjos.

Patirtis įkvepia
Vyto, kilusio iš Jurbarko, karjeros kelias prasidėjo kone prieš 20 metų, kai pasirinktos miškininkystės studijos pabodo ir jaunas vyras, pastūmėtas savo kirpėjos, išbandė kirpėjo specialybę. O ji ir „prilipo“ iškart. Tad visa sukaupta patirtis dabar pravertė pradedant savo paties salono verslą. Be to, per tuos metus kirpėjas rado laiko ir aukštuosius ekonomikos mokslus baigti, ir metams išvykti pagyventi į JAV. „Per visus tuos metus sukaupta patirtis mane, galima sakyti, net įpareigojo ar pastūmėjo įkurti savo paties grožio saloną, kuriame galėčiau realizuoti savo vizijas, pats dirbti ir kolektyvą vesti, mano nuomone, tinkama linkme“, – apie salono atsiradimą pasakoja Vytas.

Darbas salone
Meistras laikosi nuomonės, kad salone turi būti dirbama naudojant vienos kompanijos plaukų priežiūros kosmetiką. „Atėjęs į saloną klientas turi žinoti, ką naudodamas meistras suteiks jam paslaugas, o ir klientai tuo domisi. Pažvelkime į užsienio pavyzdžius – salonai dirba eidami konkrečia linkme ir klientai žino, kad paslaugos visada bus geros, kaip, pavyzdžiui, „Toni&Guy“ ar „Vidal Sassoon“, ir tokios jos bus bet kokiame mieste ar šalyje, – atskleidžia savo filosofiją V. Vančys. – Taip ir mes – nors nesame tinklas, o tik mažas senamiesčio salonas, dirbame ir mąstome tokia linkme, kad po truputį augtume ir mūsų vardas būtų rimtas ir garantuotų kokybę.“ Anot verslininko, turimas gaires ir tikslus jam lengviau išpildyti savo salone, o ne dirbant kažkam kitam: „Mes norime sukurti saloną, o ne „balaganą“.“
Vytas, dirbdamas salone, naudoja biologinę kosmetiką ir džiaugiasi, kad yra nemažai klientų, kurie būtent tokios produkcijos pageidauja. „Nenoriu, kad klientai dustų nuo chemijos jiems dažant plaukus. Žinoma, tai brangesnis kelias dirbti, bet man pačiam, kaip žmogui, taip dirbti yra kur kas maloniau. Nenuodiju savęs ir kitų.“ Tokios kosmetikos poreikis vis labiau jaučiamas ir rinkoje. Žmonės renkasi sportą, sveikesnius produktus, saviugdą ir savišvietą. Būtent tokiai žmonių grupei, ko gero, ir svarbu, kokią kosmetiką naudoti. Dabar toks metas, kai viskas pabrango taip, kad net ir brangesnės paslaugos ar produktai klientų nebegąsdina. „Sveiki plaukai – viena mano darbo siekiamybių, – įsitikinęs meistras. – Jei matau, kad kliento pageidavimas jo plaukams pakenks, tai daryti tiesiog atsisakau argumentuodamas būsimais padariniais. Visai nesvarbu, kad tai tik užsukęs svečias iš užsienio (o tokių klientų salone netrūksta – juk jį supančios senamiesčio gatvelės gausiai lankomos užsienio svečių).“

Senamiestis – nepamainoma vieta
Vietą salonui įrengti Vytas pasirinko ne šiaip sau: „Visas mano, kaip kirpėjo, egzistavimas visada buvo Vilniaus senamiestyje – šią sostinės vietą labai mėgstu ir čia, tiesą sakant, jaučiuosi geriausiai. Mano dvasia čia gyvena.“ Meistras vietą salonui pasirinko tikslingai. Juk kiekvienas senamiesčio namas turi savo istoriją ir aurą, o senovinė architektūra – taip pat jo mėgstama sritis, tad vyras nenorėjo rinktis naujos statybos pastato. Salono pašonėje – Vilniaus bastėja. Nuo darbo smagu atsipūsti išėjus laukan, o gal net papietauti prisėdus greta esančioje pievoje. Salono darbus pradėjęs prieš gerus tris mėnesius, Vytas džiaugiasi galėdamas dirbti ir priimti klientus jau visiškai veikiančiame salone. „Čia savaitgaliais stengiamės nedirbti, nes kiekvienas privalome deramai pailsėti – kitaip būtų tikrai sunku atsiduoti darbui visą įtemptą savaitę. Visada stengiuosi ir kolektyvą skatinti bent valandą skirti pietų pertraukai – lėkti galima visada, bet mums būtina energija ir gera savijauta“, – įsitikinęs meistras. Jis ir pats planuoja laiką taip, kad pakankamai jo galėtų skirti šeimai (Vytas turi du vaikus), kelionėms, bėgimui, futbolui ir motociklams, maisto kultūrai.

Didelis dėmesys interjerui
Salono interjerą meistras kūrė padedamas architektės dizainerės, atsižvelgdamas į kiekvienam meistrui itin aktualius techninius išpildymus. „Italija – man labai svarbi šalis. Pastaruosius šešerius metus bent kartą ten nuvažiuoju per metus. Arkos, vazonėliai, kosmetika – viskas itališka. Kartais kai kurie dalykai gyvenime sutampa nejučia ir mintys realizuojasi, taip ir Italija rado savo vietą mano salone“, – pasakoja V. Vančys.
Salonas gana erdvus, o čia dera tiek senoviniams senamiesčio namams būdingos detalės, tiek modernūs akcentai. Medinės sijos, antikvariniai laukiamojo baldai, kuriuos pina kurioziška atsiradimo istorija (jie salone atsidaro vieno antikvarinių daiktų galerijos savininko dėka, kuris, be to, taip pat Vyto klientas), modernūs šviestuvai, ąžuoliniai stalviršiai, iš Prancūzijos atkeliavę dailininko Prano Gailiaus paveikslai ir iš sieninių nišų stiebelius tiesiančios gebenės – visa tai salone turi savo vietą ir prasmę.

Pirmajai klientei atliekamas plaukų dažymas ir kirpimas – Vytas dirba su asistente, tad ji klientei ištrenka plaukus ir atiduoda ją į meistro rankas. Kaip pats Vytas sako, asistentė auga stebėdama darbą, mokosi, kaip bendrauti su klientais, ir kitų darbo salone subtilybių. Po kruopščiai sukurtos naujos šukuosenos klientė saloną palieka su plačia šypsena: „Visada Vyto kėdę palieku graži ir laiminga, o ir pabendrauti su išsilavinusiu ir įdomiu meistru – vienas malonumas“, – taip Vytą apibūdina jo klientė.

Kita klientė nori gana drastiškų pokyčių, tad įvairius pavyzdžius iš pradžių peržiūri kirpėjo telefone sukauptoje galerijoje ir išsirenka optimalų variantą – ne per drąsų, bet tikrai nenuobodų kirpimą, kuris ne tik atskleis klientės charakterį, bet ir bus lengvai nešiojamas ir transformuojamas. „Pas Vytą kerpuosi jau kone 12 metų. Nuo pat pradžių patiko, kaip jis dirba, drąsiai atsiduodu eksperimentams, nes rezultatu visada lieku patenkinta. Svarbu, kad meistras geba pasiūlyti ir mato, kas man tinka – kartais net pačiai sunku apsispręsti ir nuspėti, tad malonu gauti puikių pasiūlymų. Ir naujame salone labai smagu lankytis!“ – pasakoja klientė.

Rubrika: Įvykiai
Data: 2017 1 1
GALERIJA
Internetinių puslapių kūrimas