© 2017
LT LV
RUBRIKOS
DIENA SU AUŠRA VITKUVIENE „ORANŽINIAME STILIUJE“

Vieną rugpjūčio trečiadienį vykstu į Panevėžį – čia, pačiame centre, greta miesto aikštės, įsikūręs grožio salonas „Oranžinis stilius“, kurio visus kampus laiko vadovė ir kirpimo meistrė Aušra Vitkuvienė. Šis salonas – vienas populiariausių Panevėžyje, tad keliauju sužinoti, kaip Aušrai pavyksta viską ne tik suspėti, bet ir skirti laiko tobulinimuisi bei kūrybai...

VASARA SKIRTA NE POILSIUI


Šis metas Aušrai ypač įtemptas ir darbingas – moteris ruošiasi rugsėjį Paryžiuje vyksiančiam Europos čempionatui, kuriame demonstruos savo įgūdžius, kurdama dieninę ir vakarinę šukuosenas, tad ir rytas salone prasideda nuo pasiruošimo bei praktikavimosi su modeliu. Šukuosena turi gimti per 20 min., todėl Aušra geras porą valandų skiria tam. Pati moteris juokiasi, kad jau sunku suskaičiuoti, kiek kartų sukūrė ir išardė čempionatui skirtas šukuosenas. Bet apie tai daugiau kalbėsime spalio žurnalo numeryje, o šįkart dėmesį skiriame būtent darbui salone, kurio netrūksta ir vasarą. Nors šiandien Aušra dirbs iki vėlaus vakaro, laiko pasikalbėti randa tik per pietų pertrauką.

BET IKI TOL...


Pradedu nuo pradžių. Aušra prisipažįsta, kad kirpėjos specialybę pasirinkti pastūmėjo tuometė mada mokytis šio amato, o jis tikrai nebuvo jos svajonių sąraše. Bet, gavus galimybę pradėti dirbti tuo metu pačioje geriausioje Panevėžio kirpykloje „Vanela“, tai tapo tikru postūmiu. „Ten atlikau praktiką po mokslų, vėliau porą metų teko padirbėti kituose salonuose, kai netikėtai gavau kvietimą grįžti į tą patį pirmąjį saloną ir prisijungti prie kirpėjų „fanatikių“ gerąja prasme – visur buvusių, dalyvavusių, visko mačiusių... Ten įvyko lūžio taškas mano požiūryje į šią specialybę, nes kartu dirbusios meistrės parodė šios profesijos kūrybiškumą, įtikino, kad galime neribotai išreikšti save ir suteikti žmonėms galimybę keistis...“ – pasakoja Aušra.


SAVO SALONO POREIKIS


Pagrindinis Aušros motyvas įkurti savo grožio saloną buvo tai, kad dirbdama kitur ji negalėjo dirbti tiek, kiek norėtų. „Turėjau gausybę klientų ir per pamainą nespėdavau visų priimti, tad situaciją išsprendžiau įkurdama savo saloną. Aplinkiniai manimi tikėjo, palaikė ir štai, ką turiu šiandien“, – džiaugiasi meistrė. Žinoma, gausybė klientų atsirado ne iškart – buvo metai sėdėjimo ir klientų stokos. Tačiau būtent dėl to moteris ir stengėsi kažkaip save parodyti – dalyvauti fotosesijose, parodose, konkursuose. „Nors kartais ir lėšų tam nebūdavo, bet, kai nori, viskas pavyksta, rasdavau būdų vizijoms įgyvendinti“, – įsitikinusi A. Vitkuvienė.


VADOVAS LAIKO VISUS SALONO KAMPUS


Visus salono reikalus Aušra tvarko pati, bet nemažai padeda ir administratorė. Vis dėlto salone Aušra būna visada: „Nežinau, kodėl, bet vieta, ar tai būtų restoranas, gėlių krautuvė ar salonas, kur nuolat būna vadovas, atrodo ir funkcionuoja kitaip, yra gyva, vadovas kuria veidą – tad taip dirbu ir aš.“ Juk vadovas dažnai pastebi tai, kas kartais pro akis praslysta kolegoms. Per visą 13 metų salono vadovavimo patirtį meistrė išsiugdė akį smulkmenoms. „Noriu kurti salono pridedamąją vertę, – šypsosi grožį kasdien kurianti A. Vitkuvienė. – Žinoma, salonas be manęs nesugriūna, bet čia turbūt veikia faktorius, kad, rodosi, jog niekas nepadarys geriau nei pati.“


KOLEKTYVAS


„Oranžinio stiliaus“ kolektyve yra ir kirpėjų, kosmetologių, manikiūro ir pedikiūro specialisčių. Tiesa, Aušra gali pasidžiaugti, kad kolektyvas gana pastovus, yra dirbančių net nuo pat salono įkūrimo. „Žmones išlaikyti sudėtinga, bet nieko specialiai nepadarysi, ir dar tai juk moteriškas kolektyvas. Jei žmogus nenori dirbti, niekaip jo neišlaikysi“, – mano Aušra. Kaip ji pati sako – neįsivaizduojanti darbo viena, kolektyvas jai būtinas: „Kolektyve visada būni pasitempęs, visa atmosfera labai gera – nekeisčiau to į nieką kitą.“ Svarbu ne tik darbo, bet ir išvaizdos darna, jai čia skiriamas ypatingas dėmesys.
„Salone kažkada turėjome uniformas, – prisimena salono vadovė, – o dabar vyrauja susitarimas rengtis juodai ir baltai. Toks aprangos kodas man į galvą atėjo po to, kai teko lankytis vienoje akademijoje Kijeve. Likau sužavėta meistrų išvaizdos
– kostiumai, stilingi batai... Tai verčia pasitempti ir siekti geriausio įvaizdžio. Išvaizda kalba apie tave kaip meistrą, tai niekam ne paslaptis.“


KAINOS KLIENTŲ NEGĄSDINA


Aušra sutinka, kad jos salone paslaugų kainos – vienos aukštesnių Panevėžyje. „Nematau nieko bloga – nesinori, skyrus tiek laiko ir įdirbio, kirpti tik senjorus už mažą kainą, kad ir kaip juos mylėčiau ir gerbčiau. Man norisi turėti klientų segmentą, kuriam galima pasiūlyti įvairius kirpimus, dažymus, paeksperimentuoti. Juk kiekvieno kliento galva apvali ir plaukai auga žemyn, tad norisi iš darbo pasiimti kiek galima daugiau kūrybos“, – juokiasi moteris. Salono klientai tikrai ne patys turtingiausi žmonės – tik yra paslaugos pasirinkimo dažnumas. Vieni gali leisti sau atvykti kas du mėnesius, kiti – kas pusmetį, bet pagal užrašymų skaičių akivaizdu, kad kainos didelės įtakos klientų srautui tikrai nedaro, o ir salone stengiamasi išlaikyti aukšto lygio aptarnavimą, todėl daug laiko skiriama seminarams. Žinoma, būtina gerai atsirinkti, kur vykti, nes dabar seminarus vesti ir diplomus dalyti gali kone bet kas.


KIRPĖJAS ŠIANDIEN YRA IR STILISTAS, IR PSICHOLOGAS


„Kirpėjo darbas šiandien prilygsta ir stilisto specialybei – galva nuo kūno atskirai juk nevaikšto. Tad, jei klientas, apsirengęs klasikiniais drabužiais, paprašo plaukus nudažyti mėlynai, reikia aiškintis kitas priežastis. Šiaip tokių dalykų žmonės neužsimano, tad būtina atskirti natūralius norus nuo emocinių užgaidų ir pasiūlyti labiau priimtiną variantą, nes po dviejų dienų panaikinti tą mėlyną spalvą bus nelengva...“ – pasakoja apie savo darbo subtilumus Aušra. Meistrė turėjo galimybę baigti „Bogomolov Image School“ mokymų programą, tad džiaugiasi pasisėmusi tokių žinių. Tada kur kas lengviau atskirti ir tai, kur reikia avangardo, kur ne. Žmonės kartais kalba viena, o iš tikrųjų nori visai ko kito. „Kaip ir jaunos klientės, ateinančios su nuotrauka, kurioje mergina sėdi jachtoje ar įspūdingame viešbutyje – klientė nori tokio gyvenimo, o ne plaukų, – atskleidžia meistrė. – Sukūrus klientei tokią šukuoseną, jos gyvenimas juk nepasikeis ir ji niekada nebus patenkinta rezultatu, tad mums, specialistams, svarbu tokius norus įžvelgti, o tada rasti priimtiniausią variantą.“


PAVADINIMO KILMĖ


Aušra pasakoja, kad salono pavadinimo istorija labai sena: „Buvo mada kirpyklas vadinti pavadinimais „Pas...“, tad norėjau atitrūkti nuo to ir padaryti kitaip. Taip ir atsirado „Oranžinis stilius“. „Oranžinė spalva, anot moters, tokia traukianti ir turinti gerų savybių, kitos spalvos taip gerai neskambėjo – štai pavadinimas ir prilipo. O ir salone vėliau vyravo oranžinės kėdės, sienos, bet viskas po truputį keitėsi. „Dabar liko tik mano oranžiniai plaukai ir plaukų džiovintuvai“, – juokiasi Aušra.

 

Praleidus dieną su Aušra, akivaizdu, kad kurti sėkmingą saloną įmanoma ir visi tikslai pasiekiami – svarbiausiu sėkmės garantu išlieka preciziškas požiūris į darbą, aktyvumas visose srityse ir nuolatinis tobulinimasis. O kiek dar tokių istorijų laukia kituose Lietuvos miestuose? Prižadame nesiliauti jų ieškoję.

Rubrika: Įvykiai
Data: 2017 1 1
GALERIJA
Internetinių puslapių kūrimas