© 2018
LT LV
RUBRIKOS
Estetika ir darbo etika – prioritetas dirbant kirpėju

Kaune, Šančiuose, jau dešimtmetį veikia grožio salonas „Formos“, vadovaujamas Arūno Misiukevičiaus. Tiesa, čia dažniau išgirsite žodį kolega, o ne vadovas, nes net ir salone praleidęs vos keletą minučių netrunki įsitikinti, kad čia komandinė dvasia labai stipri. Bet apie viską išsamiau kalbamės su pačiu Arūnu.

Vadovas – kūrėjas
Jau per 20 metų šioje industrijoje dirbantis meistras tik pradėjus pokalbį prisipažįsta, kad nuosavas grožio salonas – niekada nebuvo jo didžioji svajonė. Ir tai nustebina turbūt ne tik mane – juk dažnai salonai būna išsvajoti ir taip trokštami. Arūnas pasakoja, kad būti vadovu – tikrai ne pats didžiausias jo darbo malonumas: „Paprastai tie, kas kuria, nesėdi prie dokumentų, o tai čia neišvengiama. Nuvogdamas iš šeimos ir laisvalaikio turiu laiko skirti salonui, nors labiau norėčiau dirbti tiesiog kirpėju.“ Vis dėlto Arūnas sugeba laikyti savo rankose visus salono kampus ir motyvuoti komandą.
Grįždamas mintimis atgal Arūnas pasakoja, kad atėjo į visiškai tuščias patalpas – sienas ir kabinetų išdėstymą kūrė pats nuo A iki Ž. „Steigdamas saloną nemačiau tikslo kurti itin ypatingas patalpas. Salone turi būti jauku, švaru ir šilta, nes net ir brangiausios sienos be svarbiausio salono ingrediento – kolektyvo ir dirbančių žmogiškų, jautrių asmenybių – bus labai liūdnos. Klientas neturi jaustis prasčiau nei tavo krištolinis sietynas. Salono pagrindinė prekė nėra šviestuvas ar sienų danga – mes parduodame paslaugą ir save. Žinome, kaip svečius priimti namuose, lygiai taip pat turime elgtis ir salone“, – svarbiausius salonui ir kolektyvui keliamus reikalavimus dėsto Arūnas.

Kolektyvas
Iš viso salone dar dirba aštuoni žmonės. Čia įkurtos keturios kirpimo vietos, manikiūro ir pedikiūro bei masažo kabinetai. Pusė kolektyvo – vyrai. Kaip pats vadovas sako: keturi pagrindiniai kirpėjai, dvi asistentės ir kabinetuose dirbančios meistrės. „Kodėl vadinu kirpėjus pagrindiniais? Nes mums tenka didžiausias krūvis kirpimo zonoje. Esame labai darni komanda, tad neskirstome vienas kito vaidmenimis – arba žmogus geba dirbti, arba ne, tad viskas pas mus labai paprasta“, – pasakoja meistras. Visi kirpėjai – buvę Arūno mokiniai: „Juos, galima sakyti, užsiauginau“, – šypsosi vyras ir tikina, kad meistriškumas dirbant su klientais nėra tik žinojimas, kaip laikyti žirkles, džiovinti plaukus. Bendravimas ir vidinė kultūra atlieka ne ką mažesnį vaidmenį. Kirpėjų ruošiama labai daug, bet viskas priklauso nuo salono vadovo, kas jam svarbu. Čia ne konvejerinis darbas, klientams ne mažiau svarbu, su kuo jie bendrauja, apie ką kalba.

Darbo etika
Arūnas apie save patį nedaugžodžiauja ir savęs kitų kirpėjų kontekste vertinti nelinkęs, bet prisipažįsta, kad visiškai nemėgsta savęs girti ar puikuotis kuriamais darbais. „Niekada grožio industrijos meistrams nereikėtų laikyti savęs dievais – nesame vieninteliai ir nepakeičiami, – įsitikinęs salono vadovas. – Turime žinoti savo galimybes, neapgaudinėti kliento ir savęs, o tiesiog dirbti mėgstamą darbą. Tada ir rezultatai bus puikūs.“ Anot jo, salonas teikia paslaugas, tad nereikia pamiršti, kad klientai už tai moka pinigus ir reikia dirbti taip, kaip sugebama geriausiai.
„Mėgstu tvarką visur – pradedant pedantiškai išdėliotais dažais lentynose, baigiant bendra salono tvarka, – prisipažįsta Arūnas. – O darbo kultūra ir etika taip pat svarbios, kaip ir paties žmogaus etika.“ Veiklos modelių yra daug, tad kiekvienas renkasi pagal save. Pasak meistro, visų pirma svarbu, koks yra pats žmogus, nes amato išmokstama. Mentaliteto dalykai atsinešami iš šeimos, o žmogaus neįmanoma visą laiką sukontroliuoti ir paversti kitokia asmenybe. Tai, kaip kalba Arūnas, yra svarbiausi jo salone taikomi reikalavimai. Panašu, kad toks darbo principas čia pasiteisina, nes per dešimt darbo metų salono kolektyve keitėsi tik asistentai. „Dirbame kaip salonas – po vienu stogu, vienu vardu, turėdami vienodus tikslus ir reikalavimus. Dirbame su tomis pačiomis kosmetikos priemonėmis ir taikydami tokius pačius įkainius – man tai labai svarbu, nes, norėdamas kažką gauti, pirmiausia turi ir duoti“, – sako jis ir sutinka su teiginiu, kad šiame salone komanda yra lyg vienas kumštis: „Manau, taip turėtų būti visuose salonuose.“
Klientai
Pirma svarbiausia meistro taisyklė – mokėti įsiklausyti į klientą, suprasti ir nebijoti paklausti. Tarkime, jei žmogus liūdnas, paklausti, kas jam šiandien nutiko, o ne čiupti žirkles ir pulti vykdyti kliento norus, kurie gal tėra laikina vizija. Todėl iš salono klientai dažniausiai išeina laimingi. „Tiesa, tikrai neatliekame kai kurių procedūrų, – prisipažįsta meistras, – plaukų priauginimo, cheminių sušukavimų, tiesinimų, blakstienų priauginimo. Man labai svarbi estetika, esu linkęs pabrėžti natūralų grožį ir klienčių nenoriu paversti sintetinėmis gražuolėmis. Visas pasaulis orientuojasi į ekologiją, tad norisi, kad ir moteris išliktų savimi. O mes, meistrai, turime gebėti ir pabrėžti, ir paslėpti.“

Laikas – vertybė
Įdomu tai, kad jokiame socialiniame tinkle Arūno net ir labai akylai ieškodami nerasite, nes, kaip pats vyras sako, – tam jis neturi laiko ir tai vadina tiesiog gaišatimi. „Man maloniau laiką skirti savo vaikams, šeimai, pomėgiams – didžiuliam akvariumui, kalbančioms papūgoms, sodui, bonsams. Jei žmogus įdomus pats sau, savo aplinkai, turi savo mėgstamą veiklą ir į darbą neina kaip į lažą – laiko niekam kitam tiesiog nelieka“, – įsitikinęs vyras. Salono „Formos“ internete irgi nerasite, bet klientų būrys didelis ir darbo nė vienam meistrui netrūksta. Akivaizdu, kas nori, tas Arūną ir jo kolegas randa. Beje, salone nėra ir belaidžio interneto, o kur kabo laikrodis – žino tik meistrai, mat grožio salone praleidžiamas laikas, pasak meistro, turi būti skirtas tik sau – atsipalaiduoti, pailsėti ir pasimėgauti grožio procedūromis.

Rubrika: Įvykiai
Data: 2017 12 1
GALERIJA
Internetinių puslapių kūrimas