© 2018
LT LV
RUBRIKOS
Galimybių atsiranda, kai atrandi savo pašaukimą

Rūta Pakeltytė – vizažistė, Vilniuje įsikūrusių makiažo dirbtuvių „Make My Day“ įkūrėja, jau puikiai žinoma grožio pasaulyje. Jos klienčių sąraše puikuojasi žinomos Lietuvoje moterys: tokios kaip Karolina Meschino, „Pinup Girls“ narė Viktorija Sutkutė, Neringa Zeleniūtė, Julija Žižė ir dar daug kitų. Meistrė pasakoja, kad gyvenimas tarsi pats jai vis suteikdavo galimybių šioje srityje ir jos klausydamasi įsitikinu – kai atrandi tikrąjį savo pašaukimą, visos durys pačios atsiveria svajonių link.

Rūta, jūsų karjera nebuvo tradicinė: makiažo kursai, po to darbas grožio salone?

Kai tik pradėjau dirbti, nebuvau baigusi jokių mokymų šioje srityje. Po to, žinoma, buvo įvairių seminarų, kursų. Visi jie tikrai naudingi, gavau daug vertingų žinių, tačiau daug dalykų esu atradusi ir sužinojusi pati, nes itin daug domiuosi makiažu, skaitau, analizuoju, stebiu, kaip kiti dirba. Daug išmokau praktikuodamasi – buvau vieno vizažisto asistentė, daug laiko dirbdavau tiesiog nemokamai, tačiau mane džiugino pats faktas, kad galėsiu atsidurti televizijos ar fotosesijos užkulisiuose. Man atrodo, kad geram vizažistui svarbiausia ne kokią makiažo mokyklą jis baigė, o jausti pašaukimą, turėti tarsi vidinę nuojautą, ką reikia daryti, kad būtų gražu. 

Jūsų makiažo dirbtuvių konceptas nėra įprastas: čia teikiamos tik makiažo ir šukuosenų paslaugos, o šalia veikia ir kosmetikos parduotuvė. Kaip gimė tokia „Make My Day“ idėja?

Visada tikėjau, kad turėsiu savo grožio saloną, nors tuo metu net nežinojau, kaip tai įgyvendinti. Kryptingai to siekiau ir pagaliau atsirado galimybių įgyvendinti savo svajonę. Kai pradėjome kurti savo verslo modelį, tvirtai žinojau, kad tai turi būti ne įprastas salonas, o erdvė, skirta tik makiažui. Bendraudama su klientėmis pastebėjau, kad joms dažnai patinka tos makiažo priemonės, kurias naudoju, klausia, kur jų galėtų įsigyti – taip pamažu gimė kosmetikos parduotuvės idėja. Visus penkerius metus nuo dirbtuvių atidarymo labai intensyviai dirbau, rūpinausi įmonės reikalais, dariau makiažus. Dabar jau nebedirbu su klientėmis tiek daug, kiek anksčiau – įmonė išsiplėtė, mūsų internetinė parduotuvė prekiauja ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje, Estijoje, dar plečiamės į kitas šalis, todėl tam reikia vis daugiau mano dėmesio. 

Kokiais kriterijais vadovavotės atsirinkdami prekių ženklus? Ar nebuvo sunku jų prisišaukti į Lietuvą?

Visas nueitas kelias buvo tikrai sunkus – juk siekėme bendradarbiauti su didelėmis, gerai žinomomis kompanijomis, kurios iki šiol Lietuvoje neturėjo savo atstovų. Ne paslaptis, kad dažnai tokių kosmetikos gamintojų nedomina maži nišiniai butikai. Daug kompanijų tiesiog neatsakydavo į mūsų laiškus, tačiau ilgai ir kantriai dirbdami atradome savo nišą ir šiuo metu bendradarbiaujame su maždaug 30 kosmetiką gaminančių įmonių. Jos pasirinktos ne šiaip sau. Visus prekių ženklus atsirenku aš pati pagal tai, kas, mano nuomone, yra „Make My Day“ konceptas – tai populiarios, ypač Amerikoje, kosmetikos priemonės, mėgstamos vizažistų, tinklaraštininkų bei grožio guru. Mums taip pat labai svarbu prekiauti kokybiškais produktais, dabar ypač atkreipiame dėmesį, kad priemonės nebūtų bandomos su gyvūnais. 

Dažnai dirbate su įvairiomis fotosesijomis, projektais. Ar jums svarbu komanda, su kuria dirbate?

Žinoma, visada smagu dirbti su pažįstamais profesionalais, nes žinai, ko gali iš jų tikėtis, ir kolektyve vyrauja laisvesnis bendravimas. Tačiau esu žmogus, galintis prisitaikyti prie bet kokios situacijos, todėl man nėra būtina dirbti su ta pačia komanda. Per savo darbo praktiką teko daug ko patirti, susidurti su įvairiomis situacijomis. Dirbant fotosesijose pasitaiko, kad tau nepatinka kito vizažisto, plaukų stilisto ar fotografo darbas, tačiau laikausi nuomonės, kad privalai gerbti savo kolegą. Vienas kito apkalbėjimas, engimas, mano nuomone, yra didžiausias neprofesionalumo ženklas. 

Kokios savybės lemia vizažisto meistriškumą, populiarumą? 

Mano manymu, yra keletas gero vizažisto komponentų: visų pirma jis privalo turėti vidinį pašaukimą. Vizažas yra meno sritis ir čia reikia būti labai kūrybingam. Žinoma, technikas galima išmokti, tačiau vargu ar toks specialistas galėtų sukurti tikrai išskirtinius ir nematytus įvaizdžius. Kitas svarbus dalykas – profesionalumas. Šioje srityje būtina visą laiką tobulėti, sekti naujienas, tendencijas, mokytis naujai atsirandančių makiažo technikų. Aš manau, kad geras meistras turi žengti koja kojon su viskuo, kas vyksta pasaulyje, net jeigu tai ne visada atitinka jo skonį. 

O kaip kovojate su konkurencija, kuri tvyro tarp vizažistų?

 

Man atrodo, kad grožio specialistui reikia kuo mažiau galvoti apie konkurenciją, o rūpintis pačiu savimi, savo tobulėjimu, nesistengti daryti panašiai kaip kiti. Kai esi pradedantysis, iš viso nereikėtų matyti kitų – kurti tik savo stilių, braižą ir būti visiškai atsidavusiam šiai sričiai. Aš pati su niekuo nekonkuruoju ir nesidomiu tuo. Turiu daug klientų, esu užsiėmusi, o tai man svarbiausia.

Rubrika: Įvykiai
Data: 2018 1 14
GALERIJA
Internetinių puslapių kūrimas