© 2019
LT LV
RUBRIKOS
10 klausimų konkurso „Salono dizainas 2018“ tema

Žurnalas „HAIR Profesionalams“ jau 8-ą kartą organizuoja grožio salonų interjerų konkursą. Prieš paskelbiant šių metų nugalėtojus, kalbiname ilgametę konkurso komisijos narę, architektę Audronę Kaušpėdienę.

Kokios tendencijos šiuo metu vyrauja grožio salonų interjeruose?

Remiantis žurnalo „HAIR Profesionalams“ rengiamų konkursų praktika, tendencijos gana optimistiškos: pastebiu vis daugiau sėkmingo bedradarbiavimo tarp savininkų ir architektų, kuriant kokybišką produktą. Stilistinių tendencijų neverta diskutuoti – bet kurio pasirinkto stiliaus taisyklės priimtinos profesionalui, tačiau kiekvienąkart labiausiai nustebina autentiškumas, vienetinis, nepakartojamas įspūdis. 

Įrenginėjant patalpas svarbu pasirinkti tinkamas medžiagas. Į ką būtina atkreipti dėmesį jas renkantis?

Kiekvienai salono paslaugai atlikti keliami specifiniai reikalavimai, bet yra bendros nuostatos, tenkinančios visus – tai atsparių, lengvai valomų paviršių kokybė. Nuolat pasikartojantis iššūkis salone – patalpos senamiesčiuose su autentiško mūro sienomis, kurių siūlių valymas yra ypač sunkus uždavinys. Tą patį galima pasakyti ir apie grindis. Alternatyva plytelėms – liejamos dangos, jei tai neprieštarauja pasirinktai stilistikai. Itin svarbus interjero elementas – profesionalus apšvietimas ir inžineriniai sprendimai, pavyzdžiui, vėdinimas. 

Kokį vaidmenį interjere atlieka detalės?

Pirma reikėtų susitarti, ką vadinsime detalėmis. Tiesioginei funkcijai realizuoti užtenka krėslo, gulto, veidrodžio, dar konteinerio darbo priemonėms. Tuo tarpu salonas – jau sudėtinga struktūra, padalinta ir zonuota: registracijos, laukiamojo, darbo, personalo erdvės. Jei detalėmis vadinsim viską, be ko galima išsiversti, atsiranda rizika prarasti pačią autoriaus idėją. Sėkmingas interjeras gali būti ir visiškai minimalistinis, ir pilnas elementų, kuriuos pateisina pati pasirinkta stilistika. Tačiau yra sferos, kurių dažniausiai nesprendžia architektas – tai darbo priemonės, darbuotojų drabužiai bei spontaniškas dekoras. Būtent su pastaruoju iš pačių geriausių norų nutinka nelaimės.

Kokią pagrindinę klaidą daro grožio salonų savininkai pasirinkdami detales?

Dažniausiai pasitaikanti klaida – bendros koncepcijos nebuvimas ir detalių perteklius. Jei atsakomybę už koncepciją paliksim interjero autoriams, tai šeimininkų jaukumo, magiško jausmo „kaip namie“ ieškojimas baigiasi perkrautais paviršiais ir pamesta idėja. Tipinių plakatų naudojimas, braukiantis individualumo pastangas, manau, net nebevertas atskiro aptarimo. Kaip sakoma, less is more („daugiau yra mažiau“ – liet.)

 Kaip turėtų būti derinami augalai prie salono interjero? 

Remsiuosi ilgamete patirtimi, dirbant grožio salonų žiuri komisijose: devyniuose iš dešimties salonų radome orchidėjų –  jei ne gyvų, tai dirbtinių arba bent rėmeliuose ant sienos, visiškai nepriklausomai nuo salono interjero stiliaus. Tiesiog orchidėjų tvanas! Toks pasirinkimas turėjo žymėti prabangą, tačiau tik išdavė šeimininkų kompleksus ir tipinį matymą. Skintų lauko gėlių puokštė nustebintų labiau už skraidančios lėkštės nusileidimą už kampo (šypsosi). 

Kiek grožio salono įvaizdžiui svarbus eksterjeras? 

Fasado sprendimai – tai salono pranešimas apie save miestui ir nauja atsakomybė: teisingas santykis su aplinkiniais pastatais, vitrinų darna, salono vardo ir logotipo pristatymas. Nors gali atrodyti, kad klientas seka savo meistrą ir atsidaro reikiamas duris, nesigilindamas į detales, netikėtas fasadas gali pakviesti tiesiog užsukti vidun, o tada ir likti. Dažnas salonas turi vienos ar kitos produktų linijos distribucijos teisę, bet nereikėtų salono vitrinų versti vien jai tarnauti.

Dabar Lietuvoje vis aktualesni tampa barbershop‘ai. Kokie pagrindiniai akcentai turėtų vyrauti jų interjere?

Tradiciškai didžioji dalis grožio, mados industrijų visų pirma rūpinosi moterų interesais. Nuostabu, kad pagaliau atsiranda vietos, sukurtos vyrams ir jiems tarnaujančios, nebebijant lyčių lygybės inspektorių. Apie barbershop‘ų akcentus ir mums smalsu sužinoti, nes Lietuvoje šią sferą vienareikšmiškai užvaldžiusios moterys. Nekantrauju išvysti šių metų konkursantus, tarp kurių bus ir pirmos barzdaskučių erdvės. 

Ar visada būtina kreiptis į profesionalus norint sukurti išskirtinį interjerą grožio salonui?

Įdėmiai skaičiusiems tekstą iki šio klausimo turėtų būti aišku, kad visada rekomenduoju pasitikėti profesionalais. Geras savininko skonis negarantuoja, kad jam pavyks susitvarkyti su kompleksiniais uždaviniais, reikalaujančiais profesionalių žinių ir įgūdžių. Bandymas pažaisti architektą yra viliojantis, bet rizikingas ir per daug brangus. Išskirtinis interjeras gali tapti tokiu dėl savo naivumo ir klaidų, perdėtai pasitikint savo jėgomis. Žinoma, pasitaiko ir malonių netikėtumų, bet tai greičiau išimtys, patvirtinančios taisyklę.

Kokius pagrindinius dalykus turėtų atspindėti salono logotipas, kad jis atkreiptų klientų dėmesį?

Logotipo sukūrimas – labai specifinis uždavinys. Sėkmingų logotipų yra žymiai mažiau nei interjerų kaip tik dėl tos prežasties, kad yra taip atsainiai vertinamas, kaip ir pats salono vardas, beje. Tai sfera, kuri nepakenčia mėgėjiškumo. Sunku atsakyti, kokius dalykus turi atspindėti salono logotipas – juk akivaizdu, kad jis nevaizduos žirklių, feno ar riestų blakstienų. Viena aišku, ko jis neturi rodyti: mėgėjiškumo.

Kas, jūsų nuomone, gali vertinti grožio salonų interjerus? Kokių kompetencijų tam reikia?

Vertinti gali ir vertina kas tik nori, tik nelygi to pažymio kaina. Jei salonas nelaimi prizų interjero konkursuose, o klientai myli tą vietą ir jiems gražu, kas galėtų priekaištauti? Kita vertus, bendras salono įvaizdžio ir teikiamų paslaugų lygio bei kainos paketas yra neatsiejami, o tai jau verslo sprendimai. Galima iš karto nusitaikyti į dvi žvaigždutes, kukliai įsirengti ir tvarkingai klientą apkirpti, bet galima siekti ir žymiai ambicingesnių tikslų. Kiekviename konkurse džiaugiamės dėl drąsiųjų ir juos sveikiname.

Rubrika: Įvykiai
Data: 2018 11 14
GALERIJA
Internetinių puslapių kūrimas