© 2019
LT LV
RUBRIKOS
Grožio salonai socialiniuose tinkluose

Apie grožio salonų rinkodaros aktualijas kalbamės su skaitmeninės reklamos ir komunikacijos paslaugas teikiančios įmonės „Socialus marketingas“ vadovu Arijumi Žaku.

Kaip manote, socialiniai tinklai grožio specialistams reikalingi tik naujų klientų pritraukimui? Kokią dar naudą jie gali suteikti šios srities atstovams?

Tai yra vienas svarbiausių klausimų, į kurį atsakymą turėtų turėti absoliučiai kiekvienas į socialinius tinklus įžengęs savo srities specialistas.

Socialiniai tinklai – tai tiesiog kanalas, kurį teisingai išnaudojant galima pasiekti savo verslo tikslų. Socialiniai tinklai nėra priežastis komunikacijai, o tik priemonė rezultatui pasiekti. Televizija, radijas ar lauko reklama – taip pat kanalai, kuriais galima pasiekti rezultatą, tiesiog kiekvienas kanalas turi savo specifiką, išskirtinumą ir galimybes.

Socialiniai tinklai skiriasi tuo, kad leidžia sukurti dialogą bei leidžia matuoti rezultatą praktiškai realiuoju metu. Ką konkrečiai ten daryti, kad pasiektume rezultatą – labai individualu ir nebūtų įmanoma pasakyti vieno sėkmės recepto, kuris tiktų visiems. Tačiau bet kuriuo atveju reikėtų pradėti nuo tikslo, t.y. priežasties, kodėl mes ten einame ir ką norime padaryti.

Ar šiais laikais grožio salonas neturintis savo paskyros socialiniuose tinkluose pasmerktas nesėkmei? O gal tai svarbu tik neseniai atsidarusioms vietoms?

Kodėl? O jeigu neturime internetinio puslapio, ar tai reiškia, kad neegzistuojame? Manau, kad ne. Į šį klausimą galima būtų atsakyti labai kategoriškais pareiškimais ir nemanau, kad yra vienas teisingas atsakymas. Tiesiog kažkas pasinaudoja naujausiomis galimybėmis, o kažkas – ne.

Konkretizuokime. Kiekvienas verslas nori būti ten, kur yra jo tikslinė auditorija. „Google“ – vienas populiariausių tinklapių pasaulyje, „Youtube“ – populiariausia video peržiūros svetainė pasaulyje, „Facebook“ – didžiausias ir įtakingiausias socialinis tinklas, „Instagram“ – sparčiai augantis ir vis didėjantis socialinis tinklas. „Youtube“ per mėnesį aplanko 1,6 milijono lietuvių (iš maždaug 1,8 mln. internetą turinčių Lietuvos gyventojų), „Facebook“ paskyras turi per 1,6 mln. žmonių. Tad ar verta būti ten, kur susibūrusi auditorija? Tikriausiai, kad taip.

Tačiau vien tik būti socialiniuose tinkluose neužtenka. Norint veikti sėkmingai, reikia turėti tikslą, susidėlioti planą ir siekti rezultato. Sutinku, kad naujai atsidariusiems grožio salonams tai gera proga nedidelėmis investicijomis pasiekti puikų rezultatą, tačiau ir ilgą laiką rinkoje veikiantys grožio salonai gali pristatyti naujienas, kalbėti apie savo išskirtinumą, pasakoti apie savo meistrų kvalifikaciją ir pan.

Kokius marketingo žingsnius turėtų atlikti grožio salonai, kad jie būtų patrauklūs ir pastebimi kuo daugiau potencialių klientų?

Na, parengti marketingo strategiją užtrunka pakankamai daug laiko. Tačiau esminiai žingsniai yra šie: turėti aiškų tikslą (konkretus, realus, pamatuojamas), žinoti savo auditoriją (pagal lytį, amžių, gyvenamąją vietą ir t.t.) Ir tuomet jau sudėlioti planą, kokius žingsnius žengti, kad tikslas būtų pasiektas. Galiausiai – reikia vykdyti planą ir matuoti jo efektyvumą. 

Kai turime tikslą ir žinome, ką ir kodėl darome, kiekvieną marketinginį ar komunikacinį veiksmą vertiname pagal tai, ar jis padės pasiekti tikslą. Jeigu padės, puiku, jeigu ne – greičiausiai jis nėra reikalingas.

Salonas turėtų būti aktyvus visuose populiariuose socialiniuose tinkluose ar geriau susikoncentruoti tik į vieną?

Manau, kad salonui svarbiausia yra pasiekti savo tikslus. Priklausomai nuo tikslų ir tikslinės auditorijos, reikėtų susidėlioti tokį kanalų miksą, kuriame būtų galima rasti mums aktualius žmones.

Kokias klaidas dažniausiai daro grožio salonai kurdami savo paskyras?

Klaidomis vadinčiau sprendimus, kurie nepadeda pasiekti tikslo. Vis dėlto galiu atkreipti dėmesį į kelias pakankamai tipines klaidas. Pirmiausia, vis pasitaiko grožio salonų, kurie socialiniuose tinkluose verslo tikslais susikuria asmeninį profilį. Asmeniniai profiliai yra skirti žmonėms, kad jie vieni su kitais draugautų, o verslui yra skirti verslo puslapiai. Taip pat vis dar populiarus požiūris, kad socialiniai tinklai gali būti nemokami. Tai neteisingas požiūris, nes norint pasiekti bent kiek realesnį rezultatą, būtina investuoti į reklamas ir tik tokiu būdu galima užtikrinti reikalingos tikslinės auditorijos pasiekiamumą.

Kokios šių metų socialinių tinklų aktualijos, tendencijos galėtų būti naudingos grožio salonams?

Svarbiausia – turėti tikslą ir jo siekti. Visa kita – tik detalės arba techniniai niuansai. Net jeigu pasakyčiau, kad video formatas yra daug efektyvesnis ir populiaresnis už nuotraukas, tai yra tik būdas informacijai pateikti. Iš kitos pusės, kokybiška nuotrauka yra daug geriau nei prastas video. 

Kaip socialiniuose tinkluose veikia naujasis duomenų viešinimo įstatymas? Ar tai ką nors pakeitė?

Tiesą pasakius, asmens duomenų įstatymas visada veikė ir visada galiojo, tik tiek, kad ne visi į jį rimtai žiūrėjo. Naujosios normos ir aiškiai įvardytos nuobaudos atkreipė dėmesį ir privertė visus į šį klausimą pažiūrėti daug rimčiau. Manau, kad tai labai teigiamas dalykas, nes asmens duomenys privalo būti saugomi.

Kalbant konkrečiai apie socialinius tinklus, esminės taisyklės liko nepakitusios – galima naudoti tik tuos asmens duomenis, kuriuos žmogus pats yra suteikęs arba davęs sutikimą juos naudoti. Kalbant apie populiariausias platformas, tokias kaip „Facebook“, „Instagram“ ar „Google“, visi šie kanalai yra užtikrinę, kad privačių asmens duomenų nuostatų būtų laikomasi. Tas pats galioja ir kiekvienam, kuris vykdo bet kokią veiklą.

Koks turėtų būti asmeninis grožio specialisto įvaizdis internete? Ar tai padeda specialistui užsitikrinti aukštesnį statusą tarp kolegų, prašyti didesnio užmokesčio už savo teikiamas paslaugas?

Nemanau, kad būtų teisinga absoliutinti. Pavyzdžiui, neabejoju, kad 25-erių metų neseniai mokslus pabaigusio, Vilniuje dirbančio, ne tiek daug patirties turinčio, bet puikiai socialinius tinklus išmanančio grožio specialisto įvaizdžiui socialiniai tinklai gali labai stipriai pasitarnauti. O patyrusiai 55-erių metų specialistei iš Rietavo socialiniai tinklai gali neturėti absoliučiai jokios įtakos, nes ji jau turės savo klientų ratą, kuriam keli papildomi įrašai socialiniuose tinkluose nebus nei šilta, nei šalta. Todėl visais atvejais siūlyčiau pirmiausiai atsakyti sau į du svarbiausias klausimus: koks yra mano tikslas ir kokia yra mano tikslinė auditorija. Kai žinome atsakymus, tuomet bus daug lengviau priimti sprendimus, kurie padarys įtaką klientų augimui, darbo efektyvumui bei rezultatyvumui.

Rubrika: Įvykiai
Data: 2019 2 12
GALERIJA
Internetinių puslapių kūrimas