© 2019
LT LV
RUBRIKOS
Mama ir sūnus – kirpėjai!

Vaikams sekti savo tėvų pėdomis – didelis džiaugsmas, o gal atvirkščiai – nelengvas iššūkis? Artėjant Motinos dienai, kalbiname tris žavias savo srities profesionales, kurios parodė savo sūnums kelią į grožio pasaulį  ir atskleidė jų talentą būti kirpėjais.

Žana Muravjova (22 metų patirtį turinti kirpėja-stilistė kartu su sūnumi Ilya dirba nuosavame grožio salone „Žanos kirpykla“ (Klaipėda):

Kaip jūsų sūnus susidomėjo kirpėjo profesija? Ar jūs pritarėte, skatinote šiam žingsniui?

Nuo vaikystės mano sūnus buvo linkęs į meną, baigė dailės mokyklą. Mane tai labai džiugino – dar viena kūrybinga asmenybė šeimoje. Aš mačiau jo susidomėjimą mano darbu, polinkį dirbti rankomis ir tiesiog dievišką kantrybę. O tai yra svarbiausi bruožai norint tapti puikiu meistru. Tad aš visada su dideliu noru rodžiau jam kirpėjo profesijos privalumus.

Palyginkite kokios buvo jūsų galimybės kai pradėjote savo karjerą ir kokios dabar atsiveria jūsų sūnui? Kokius didžiausius skirtumus pastebite?

Kai aš tik pradėjau, socialinių tinklų nebuvo. Norint išmokti tam tikros technikos tekdavo važiuoti į kitus miestus ir šalis. O prieš mano sūnų yra atvertos visos durys. Jis visada gali kreiptis į mane pagalbos arba įsijungti YouTube  – kursyvas  ir peržiūrėti kaip atliekamos skirtingos technikos, atrasti įvairių idėjų. Na ir dabar pasireikšti yra daug lengviau, atsirado socialinis tinklas Instagram – kursyvas, kuriame kiekvienas gali peržiūrėti  grožio specialisto darbus. 

Vaikams eiti savo tėvų keliu ne visada yra džiaugsmas, kartais – tai tikra našta. Ar neprasiveržia jūsų ego, noras vadovauti, pamokyti sūnų?

Tėvai privalo padėti savo vaikams atrasti savo pašaukimą gyvenime. Ir aš esu ne išimtis, visada norėjau, kad sūnus eitų mano keliu, bet niekada neverčiau to daryti. Mano sūnus pats išsirinko kirpėjo profesiją ir džiaugiasi tuo. Kad tai yra jo pašaukimas jis įsitikino būdamas kariuomenėje. Tarnaudamas jis sugebėdavo rasti laiko apkirpti visą batalioną. Bet jei sūnus nuspręs atrasti save kitoje srityje aš visada jį palaikysiu. 

Kokie yra didžiausi privalumai/trūkumai darbo kartu viename salone?

Mes viena komanda! O kas gali būti geresniu partneriu už sūnų?! Mes siekiame bendrų tikslų ir nekonkuruojame tarpusavyje. Visada padedame vienas kitam – tai ir daro mūsų darbą tobulu ir be trūkumų.

Kaip skiriasi jūsų ir jūsų sūnaus požiūris į darbą, poilsį, tobulėjimą?

Mano sūnus panašus į mane todėl mūsų požiūris į darbą ir tobulėjimą yra labai panašus. O poilsiaujame mes skirtingai. Aš mėgstu poilsį egzotinėse šalyse ir lankausi baseine bei profesionaliai užsiėmu fotografija, o mano sūnus eina į sporto salę ir savaitgaliais žaidžia biliardą su draugais.

 

Tatiana Gromova (daugiau nei 30 metų grožio srityje dirbanti meistrė iš grožio salono „Divalis“ (Šiauliai). Jos sūnus  Viktoras Galanževskis – vyrų kirpėjas salone „Woxx Barbers“ (Vilnius):

Kirpyklos aplinka sūnų supo nuo mažų dienų. Jis vis juokauja, kad užaugo kirpykloje ir jam čia nėra nieko neįprasto. Tačiau iš pradžių jis savęs nesiejo su šia veikla – studijavo istoriją Šiaulių universitete. Kirpėjo darbu susidomėjo tik paskatintas manęs. Baigęs kirpėjų kursus jis dar ilgai blaškėsi kokią darbo sritį pasirinkti – dirbo kirpėju Norvegijoje, vėliau tapo kelionių organizatoriumi Turkijoje. Galiausiai apsisprendęs grįžti į Lietuvą, Vilniuje jis gavo pasiūlymą prisijungti prie „Woxx Barbers“ komandos ir čia dirba jau dvejus metus. Nors aš jį ir pastūmėjau pasirinkti mano pačios prof esiją, savo sprendimu būti kirpėju jis iki šiol džiaugiasi. Jis visada ėjo savo keliu ir nori pats mokytis, atsirinkti kokia informacija jam yra svarbi, todėl mano patarimų jis dažniausiai neklauso. Vaikai niekada neklauso savo tėvų (juokiasi).  – kursyvas Tačiau nepykstu, nes  ir mūsų sritys skiriasi – jis kerpa tik vyrus, o aš dažniausiai dirbu su moterimis.

Dabar galimybių tikrai yra daugiau. Ir įsidarbinimo, ir tobulėjimo. Devintajame dešimtmetyje ir dešimtojo pradžioje, kai aš pradėjau dirbti, kirpėjai dažnai stovėdavo vietoje, netobulėjo, nebuvo organizuojami tokie seminarai, kokie yra dabar, priemonių pasirinkimas taip pat buvo daug mažesnis. Anksčiau visi kirpėjai dirbdavo buitinio aptarnavimo centruose, kur klientas apsilankydavo pas tokį meistrą, koks buvo nurodytas gautame talonėlyje ir retai kada turėdavo savo klientų ratą. Dabar konkurencija yra labai didelė, todėl kirpėjas tiesiog privalo dirbti gerai – tik suteikdamas kokybiškas paslaugas pradedantysis gali išsilaikyti šiuolaikinėje rinkoje. Tačiau nors darbar specialistams yra keliami daug aukštesni reikalavimai, matydama savo sūnų ir savo jaunus kolegas pastebiu, kad jie yra daug drąsesni, noriai mokosi ir greičiau perpranta naujas technikas nei vyresnės kartos meistrai.

Agnė Dilienė (daugiau nei  17 m. grožio srityje dirbančios plaukų meistrės („UFF Square“,Vilnius) sūnus Ignas Dilys – Toni&Guy akademijos Londone absolventas,  pusantrų metų dirba Toni&Guy salone Mančesteryje (Jungtinė karalystė), taip pat veda mokymus studentams, trečią sezoną dirba Londono mados savaitės užkulisiuose):
Kaip jūsų sūnus susidomėjo kirpėjo amatu?
Būdamas vienuoliktoje klasėje jis dar nebuvo apsisprendęs kuo norėtų tapti ir aš jam juokaudama pasiūliau išmokti kirpti, o kai nuspręs ko iš tikrųjų nori galės pakeisti profesiją – juk kirpėjo darbą su mokslais galima lengvai suderinti. Su kolege išmokėme jį kirpti vieną patį elementariausią vyrišką kirpimą ir paskutinius metus mokykloje jis kirpdavo savo bendraklasius. Turbūt jis ir pats nesitikėjo, kad jam taip patiks ši veikla, o baigęs vidurinę tvirtai nusprendė tapti kirpėju. 
Kodėl Ignas pasirinko mokytis užsienyje?
Aš labai norėjau, kad jis taptų savarankišku vyru. Šiuolaikiniai vaikinai jaučiasi kieti bet gyvena po mamos sparneliu. Labai gera jaustis vyru, kai mama už tave sumoka už šildymą, kai gali bet kada paprašyti jos pagalbos, pasitarti dėl darbų. O kai esi vienas ir turi pats savimi pasirūpinti, yra labai sunku. Jis per šiuos metus labai suvyriškėjo, tapo atsakingesniu – gyvendamas su manimi jis tikrai nebūtų tapęs toks stiprus, koks yra dabar. Išleisti vaiką mokytis į užsienį buvo vienas geriausių mano sprendimų. 
Kokių skirtumų pastebite tarp vyresnės ir jaunesnės kartos specialistų? 
Tiesą pasakius, aš nematau didelio skirtumo tarp mūsų ir nemanau, kad laiko aspektas nulemia požiūrį į darbą ar tobulėjimo galimybes. Viskas priklauso nuo pačio žmogaus, kiek jam yra svarbu investuoti į save ir savo darbo kokybę. Mano amžiaus specialistai tikrai turėjo neprastesnes galimybes mokytis ir tobulėti, nei dabar – daug jų yra krimtę mokslus užsienyje, į Lietuvą taip pat atvažiuodavo puikūs meistrai vesti seminarų. Galimybių tikrai buvo, tik galbūt ne visi turėjo tokių poreikių ir siekių. Kaip ir kiekvienoje srityje, taip ir čia, vieni specialistai dirba tam, kad realizuotų save, o kitiems galbūt svarbiausias yra uždarbis. Tokių specialistų buvo ir tuo metu, kai aš pradėjau dirbti, tokių yra ir dabar. Esu įsitikinusi, kad mes su sūnumi atradome savo pašaukimą, todėl abu nuoširdžiai stengiamės savo darbą padaryti kuo geriau.
Kaip jūs keičiatės profesine informacija?
Aš įsitikinusi, kad mano sūnus labai daug gavo mokydamasis Londone ir yra gerai techniškai pasiruošęs, tačiau aš turiu beveik dvidešimt metų darbo patirties ir mano suvokimas apie pačią darbo specifiką yra šiek tiek kitoks. Ar mes dalinamės informacija? Žinoma. Jis siunčia man savo darbus, kartu juos aptariame. Jis man dažniau pasakoja apie technikas, o aš jam patariu dėl bendravimo su klientais. Tenka pripažinti, kad jis jau pasiekė tokį lygį, kai aš jau galėčiau iš jo pasimokyti ir tikrai sužinočiau, ką nors naujo.
Kokių patarimų esate jam davusi pradedant savo karjerą?
Svarbiausias mano patarimas jam – klausyk, ko nori klientas. Visi kirpėjai kerpa gerai, tačiau svarbu ne viską atlikti techniškai teisingai, o atitikti žmonių norus ir lūkesčius. Mūsų darbas turi patikti ne mums, o klientams. Taip pat visada jį mokau atsakingo požiūrio į kiekvieną klientą – esame aptarnaujantis personalas ir mes turime būti patogūs klientams, o ne klientai turi ateiti nusikirpti mums patogiu metu. Klientas turi jausti, kad jo laukiame, kad mums faina, jog jis atėjo ir išeitų iš salono gerai praleidęs laiką, ne tik gavęs kokybišką paslaugą.
Rubrika: Įvykiai
Data: 2019 3 14
GALERIJA
Internetinių puslapių kūrimas