
Jau kelinti metai „barbershopų“ bumas neslūgsta. Nauji salonai atveria duris ne tik didmiesčiuose, jų jau galima rasti visur. Pastebimos ir tendencingos jų kryptys – vieni laikosi hipsterių stiliaus, kiti labiau panašūs į džentelmenų klubus, nemaža dalis yra ir Rytų pasaulio šalių darbo stiliaus, kultūros. Tačiau tikriausiai vis dar išlieka ir vyrų, besilankančių grožio salonuose, kuriuose dirba jų meistras, taip pat nemažai tokių, kurie išskiria vyrų kirpimų zoną. Kokia „barbershopų“ situacija Lietuvoje, paprašėme apžvelgti bene vieną pirmųjų barberinių „Woxx Barbers“ įrengusį Raimondą Pasternackį.
Ar sutiktum su tokiu „barbershopų“ segmentavimu? Kokias tendencijas pats pastebi?
Aš segmentuoju paprastai: į tuos, kurie vertina savo darbą ir kurie nevertina, tuos, kurie gerai dirba ir tuos, kurie nelabai gerai. Su vyrų kirpimo darbu dažnai susijęs stereotipas, kad tai tiesiog „praktinė“ paslauga, o ne kūrybinis ar techninis meistriškumas. Vyrų kirpimų kainos tradiciškai buvo mažesnės nei moterims teikiamų paslaugų, nes dar vis gajus stereotipas, kad vyrų kirpimas yra „greitesnis“ ir „paprastesnis“. Vis dėlto šiuolaikiniams vyrų kirpimams reikia tokių pat aukštų įgūdžių ir kruopštumo kaip ir moterų. Ypač, kai kalbama apie sudėtingus „fade“ stilius, tekstūrizaciją ar barzdos modeliavimą. Jei mes patys gerbsime ir mylėsime savo darbą, tai ir klientai tai vertins.
Dažnai neįvertinamas kirpimo kokybės poveikis vyro įvaizdžiui – juk gera šukuosena gali labai stipriai pakeisti visą įspūdį apie žmogų.
Kokių šiuo metu yra galimybių kelti meistrams kvalifikaciją?
Lietuvoje daugėja „barbershopų“ ir salonų, kurie ne tik teikia paslaugas, bet ir organizuoja mokymus, kuria akademijas. Tai rodo aukštą meistrų profesionalumo lygį ir jų siekį kelti industrijos standartus. Tad kur mokytis, tikrai yra nemažai galimybių, būtent per juos meistras atskleidžia tiek stipriuosius sugebėjimus, tiek tobulintinas sritis.
Kokias pastebi tendencijas vyriškų kirpimų kainoraštyje?
Klientai vis dažniau pageidauja iš anksto žinoti tikslias kainas. Salonai pateikia išsamius kainynus internete su galimybe iš karto rezervuoti paslaugą. Kiek anksčiau atsiradęs meistrų reitingavimas dabar jau įsitvirtino pradedantieji kirpėjai siūlo mažesnes kainas kaip alternatyvą labiau patyrusiems meistrams. Nieko keista, kad kainos didesniuose miestuose ar prestižinėse vietose dažnai yra aukštesnės nei mažesniuose miestuose ar atokesnėse vietovėse, nors ir ten jau galima pastebėti jų augimą. Dažniau įtraukiama daugiau nei viena paslauga – barzdos modeliavimas, galvos odos priežiūra, stiliaus formavimo patarimai. Tokie paketai būna patrauklesni kainos atžvilgiu.
Barzdų formavimas prieš kelerius metus tikrai buvo labai populiarus. Kokia situacija šiandiena, tai vis dar „ant bangos“ ar jau mažiau?
Barzdos formavimas vis dar turi savo vietą grožio industrijoje, tačiau šiandien tai jau nebėra masinė tendencija, o labiau stiliaus ir individualumo dalis. Vyrai labiau renkasi subtilų ir minimalistinį stilių arba grįžta prie švariai nuskustos odos, todėl paslauga tampa labiau nišine ir orientuota į klientus, kurie vertina tvarkingą ir profesionaliai prižiūrėtą įvaizdį.
Kokios tendencijos pastebimos vyriškos kosmetikos linijose?
Didelis dėmesys skiriamas kovai su pleiskanomis, odos sausumu ir niežėjimu, naudojant natūralius ir dermatologiškai patvirtintus ingredientus. Produktai nuo plaukų slinkimo, tokie kaip tonikai, šampūnai su kofeinu ar biotinu, plaukų augimą skatinantys serumai, užima svarbią vietą vyrų kosmetikos linijose. Šis segmentas sparčiai auga, nes daug vyrų anksti susiduria su plaukų slinkimu ar retėjimu. Vyrų kosmetikos linijose vis dažniau pasirodo šampūnai-kondicionieriai arba produktai, tinkantys ir plaukams, ir kūnui. Tai patrauklu vyrams, vertinantiems paprastumą ir efektyvumą.
Jau kelerius metus iš Lietuvos į OMC pasaulio čempionatą išvyksta kaip niekad gausi vyriškų kirpimų KIGSA meistrų komanda. Kaip manai, ar tai svarbu meistrams tobulėti?
Lietuvos vyrų kirpimo meistrų dalyvavimas OMC pasaulio čempionate labai svarbus keliais aspektais: leidžia tobulėti, skatina kūrybiškumą, didina profesinę kompetenciją. Taip pat kelia šalies prestižą, padeda užmegzti ryšius su pasauline kirpėjų bendruomene ir prisideda prie aukštesnių grožio industrijos standartų kūrimo Lietuvoje. Tokios patirtys įkvepia ir skatina nuolatinį tobulėjimą, kuris yra būtinas šiuolaikinėje konkurencingoje rinkoje.
Comments