Plaukų dažymas – viena pagrindinių salonuose teikiamų paslaugų. Kad ją atliktum kokybiškai, reikia nemažai pasiruošimo: pradedant mokslais ir baigiant dažais, kurių asortimentas šiais laikais yra milžiniškas. Ne paskutinė vieta tenka ir teisingam finansinės naudos apskaičiavimui. Šiais aktualiais klausimais padiskutavome su salonų savininkais.
Aušra Vitkuvienė,
„Oranžinis stilius“, Panevėžys
Kaip salone perkate dažus – centralizuotai ar individualiai?
Dalį dažų perkame centralizuotai, dalį – individualiai. Salone dirba septyni koloristai. Turime meistrų, kurių specializacija – konkretūs dažymai.
Su kelių gamintojų dažais dirbate? Jei su keliais, kodėl taip pasirinkote?
Dirbame su šešių kompanijų dažais. Svarbiausia mums – kaina ir kokybė. Galime pasiūlyti nuo ekonominės klasės iki prabangių dažų. Kiekvienas klientas individualus, todėl ir teikiame galimybę rinktis. Mes parduodame paslaugą – plaukų dažymą, ne dažus. Todėl mūsų klientai net nežino, su kuo dažome, o tiesiog džiaugiasi gražiu rezultatu. Kaupiame klientų istoriją ir žinome visus etapus, kada ir su kuo buvo dažyta. Klientai gali lankytis pas bet kurį salono specialistą ir sulauks to paties rezultato.
Kiek dažų tiekėjo pasirinkimą lemia kaina?
Beveik jokios. Žiūrime į maišymo proporcijas. Labai dažnai brangūs dažai maišomi santykiu 1:1,5, tada mišinio kaina išeina net mažesnė, nors patys dažai brangesni. Didesnę įtaką turi dažų kokybė ir tai, kokį rezultatą galima su jais pasiekti.
Ar dažote klientų plaukus su jų pačių atsineštais dažais?
Taip, tik tokių sulaukiame labai mažai.
Kaip dažnai atnaujinate žinias apie dažymus, dažų sudėtį?
Stengiamės visąlaik domėtis naujienomis. Testuojame naujus dažus, žiūrime, kokį gauname rezultatą, kaip išlieka, kaip atrodo po mėnesio ar dviejų ir, jei neturime nieko panašus, įsigyjame.
Žiūrime dažų sudėtį ir prioritetą teikiame saugesniems dažams. Dirbame daug meistrų ir, nors turime gerą ventiliaciją, renkamės dažus be aštrių kvapų. Dažų pasirinkimui įtakos turi jų sudėtis, tekstūra, kvapas, maišymo proporcijos, ar galima iš tų pačių dažų pagaminti skirtingo poveikio produktą. Pavyzdžiui, be amoniako ir su.
Martynas Stamkauskas,
„Kirpimo meistrai“, Vilnius
Mūsų visuose trijuose salonuose dirba 15 meistrų. Salone dažai perkami centralizuotai. Dirbame tik su dažais „Wella Professional“, kreipiame dėmesį į kokybę, kaina – tikrai ne svarbiausias faktorius. Sakyčiau, 80 proc. paletės visada būna salone.
Jeigu „Sirowa Lietuva“ – įmonė, platinanti „Wella Professional“ produktus – netaikytų akcijų ir pasiūlymų, vis tiek naudotume kompanijos „Wella“ dažus.
Jokiu būdu klientų nedažome su jų atsineštais dažais, nes taip tikrai negalėtume užtikrinti kokybės ir gero, gražaus rezultato. Žinias apie produktus, jų naujienas atnaujiname bent kartą per metus, kartais ir du kartus. Viskas priklauso nuo to, kiek kompanija tais metais pristato naujienų.
Renata Račickienė,
„Grožio artelė“, Ukmergė
Kaip salone perkate dažus – centralizuotai ar individualiai?
Salone dirba penkios kirpėjos, tad laikome dideles dažų atsargas. Turime sandėlio apskaitos žurnalą, meistras atsiskaito už sunaudotas medžiagas. Taip dirbome daugiau nei 10 metų, tačiau pandemija pakoregavo darbo principus ir šiuo metu pereiname prie individualaus pirkimo.
Su kelių gamintojų dažais dirbate? Jei su keliais, kodėl taip pasirinkote?
Dirbame su trijų gamintojų dažais. Pirmas faktorius – kainos ir kokybės santykis („Keune“), antras – profesionalų rinkos lyderis pasaulyje („Wella Professional“) ir trečias – dažų unikalumas tam tikrais atvejais („Goldwell“).
Kiek dažų tiekėjo pasirinkimą lemia kaina?
Kaina yra svarbi 80 proc. Kai atliekamas nekasdienis, išskirtinis darbas, renkamės ne pagal produkto kainą, bet pagal jo galimybes.
Visos dažų paletės dažniausiai salonas neturi, kiek procentų atspalvių iš pasiūlos renkatės?
Dažų, su kuriais atliekama apie 80 proc. dažymų, paprastai turime 70–80 % atspalvių.
Ar dažote klientų plaukus su jų pačių atsineštais dažais?
Niekada nedažome. Mūsų klientai todėl ir renkasi mus, nes žino, kad bus parinktas
pats optimaliausias variantas, sukurtas būtent jam.
Taip dirbome daugiau nei 10 metų, tačiau pandemija pakoregavo darbo principus.
„Maestro studija“,
Kaunas
Šiuo metu turime 26 specialistus – kiekvienas unikalus savo charizma ir žiniomis. Mūsų interneto svetainėje klientai gali pasiskaityti apie kiekvieną ir pasirinkti, kas pasirūpins jų grožiu, o ir paskambinus į studiją administratorės patars, pas ką užsirašyti kad ir norint pasikonsultuoti.
Dažus perkame centralizuotai – taip žymiai patogiau meistrams ir nereikia rūpintis, jei pritrūktų kokios nors spalvos. Juk neįmanoma prognozuoti, kokių norų turės klientas ir kiek tūbelių dažų tam prireiks. Aktyvatoriai įtraukti į dažų kainą, todėl net ir jų meistrams nereikia pirkti.
Dirbame su penkiais gamintojais. Turime didelį kolektyvą, todėl neprisirišame prie vieno. Mūsų meistrai, susirinkę studijoje, yra daug investavę, kad išmoktų ir perprastų dažus, su kuriais dirba, todėl prisirišti prie vieno naujo prekių ženklo jiems tiesiog būtų nelogiška. Kai renkiesi vietą, kurioje nori dirbti, vienas pagrindinių dalykų ir yra dažai. Todėl savo studijoje turime didelę laisvę. O ir ženklai labai skirtingi: vieni turi gerai šviesinančių dažų, kiti gali pasiūlyti gražių tonavimo atspalvių ar sudėtį, tinkamą jautresnei odai. Mūsų meistrai dažus renkasi pagal kliento poreikius ir norimą rezultatą.
Kaina turi mažą įtaką. Jeigu renkiesi brangesnius dažus, tada ir tavo paslaugos kaina pasikeičia. Didžiausią įtaką renkantis turi klientų ir meistrų atsiliepimai apie dažus – atspalvio išsilaikymas, komfortiškas jausmas, malonus kvapas, dažų galimybės išgauti norimą rezultatą, išsaugant plaukų kokybę.
Akcijos ne tiek svarbu, kiek malonu. Smagu, kai esi vertinamas savo tiekėjų už tai, kad renkiesi jų produktus. Kaip bebūtų, visi skaičiuoja ir, jei yra pasiūlymas vienodai gerų produktų – be abejo, rinksiesi tą, kuris turės geresnę kainą.
Pas mus visų gamintojų yra visos paletės. Priežastis, kaip ir minėjau, – dirba daug meistrų, todėl nežinome, kokio atspalvio jiems reikės. Dažniausių spalvų turime po 6–10 vnt. Be abejo, tam reikėjo numatyti nemažai vietos studijoje.
Stengiamės per mėnesį turėti mažiausiai vienus mokymus. Dabar internetinėje erdvėje vyksta be galo daug mokymų, „webinarų“. Socialiniai tinklai kupini medžiagos, kurią tiesiog reikia pasiimti ir patogiai įsitaisius peržiūrėti. Reikia tik noro tobulėti. Tačiau labiausiai pasiilgstame gyvo kontakto seminarų, organizuojamų Lietuvoje ar užsienyje. Jie motyvuoja labiausiai. Su nekantrumu laukiame karantino pabaigos.
Comments