„Grožio rinka labai stipriai keičiasi ir tiesiog šuoliais keliauja į priekį. Aš manau, kad tam didelę įtaką turi laisvė, kurią mes dabar turime visomis prasmėmis. Specialistai gali nevaržomi mokytis, tobulėti, keliauti į užsienį. Tas pats ir su kosmetika – mūsų kirpėjai turi labai didelį pasirinkimą su kuo dirbti, kokius produktus naudoti. Kaip aš sakau – visi gamintojai yra stiprūs, visi produktai geri ir atlieka savo funkciją, tačiau viskas atsiremia į įmonės pagrindus, žmogiškumą, vertybes“, – teigia UAB „Emblika“ komercijos vadovas, italų profesionalų kosmetikos prekinio ženklo „Davines“ atstovas Lietuvoje Gytautas Čilinskas. Verslininkas su mumis dalijasi savo vertybėmis, prisiminimais apie verslo pradžią ir sunkius etapus.
Apie verslo pradžią
Šiandien Gytauto sėkmingai vadovaujama įmonė – tai šeimos verslas, prasidėjęs prieš beveik 18 metų. „Kai tėvai pradėjo dirbti grožio srityje, aš studijavau Vilniaus Universiteto Tarptautinio verslo mokykloje, su grožiu neturėjau nieko bendra ir net negalvojau, kad prisidėsiu prie šeimos verslo. Į šią veiklą įsitraukiau dėl komunikacijos, kai prieš penkiolika metų tik pradėjome megzti pirmuosius ryšius su „Davines“ – mokėjau anglų kalbą, todėl su jais ir bendravau, vykdavau į susitikimus. Kadangi studijavau tarptautinį verslą, paskaitose gautas žinias puikiai galėjau pritaikyti darbe. Taigi be bendravimo su gamintojais, po truputį perėmiau ir įmonės teisinius reikalus, vesdavau derybas… Taip viskas ir užsisuko (šypteli). Iš tikrųjų esu labai dėkingas už savo gyvenimą – kartais jaučiuosi lyg būčiau pastatytas ant bangos, kuri neša į labai plačius vandenis“ – pasakoja verslininkas.
Davines
„Šiuo metu su šeima esame pasiskirstę, kad aš esu atsakingas už visą „Davines“ prekinį ženklą. Ir man labai patinka dirbti su šiuo prekiniu ženklu. Sakyčiau Davine užaugino mane kaip asmenybę, įdiegė pamatines vertybes, išmokė bendravimo ir verslo etikos. Smagu matyti, kad „Davines“ yra taip stipriai išaugusi. Puikiai atsimenu, kai pačioje pradžioje vykdavome į jų nediduką biurą Italijoje, kuriame prie vieno stalo sėdėjo trys vadybininkės, tiek mažai ten buvo vietos. Todėl, kai per platintojų suvažiavimą „Davines“ mums pristatė savo „Village“ projektą, visi buvome tiesiog sužavėti, pamatėme tikrąsias kompanijos idėjas ir tikslus.“
Sunkūs etapai negąsdina
„Per penkiolika įmonės gyvavimo metų buvo nemažai sunkių akimirkų, tiesa sakant per tuos metus niekas nebuvo lengva – reikėjo išlaikyti kompanijos atstovavimo teises, įvykdyti jų reikalavimus… Tačiau, kad ir kaip būtų sunku nesu iš tų, kurie jaučia baimę. Gana dažnai viską darau impulsyviai, tik vėliau pagalvoju apie poelgius, bet gal tai ir leidžia greitai sureaguoti į iškilusią situaciją, surasti tinkamą sprendimą. Tokiame versle reikia niekada neprarasti budrumo, tačiau sekti kiekvieno konkurentų žingsnio irgi neverta. Darbas vyksta sklandžiau, kai esi susikoncentravęs į savo tikslą ir eini tiesiai link jo nešvaistydamas energijos žvalgymuisi į šonus.“
Klientai vertina nuoširdumą
„Tarptautiniu lymeniu mes nesijaučiame maži – šiuo metu Lietuvoje užimame nemažą dalį visos rinkos, taip pat iš visų „Davines“ atstovų pasaulyje, esame trečioje vietoje. Per tuos penkiolika metų su Davines padarėme labai daug darbų, klientams pasiūlėme naujų renginių formatų. Visa tai darome ne tik dėl pelno – investuojame ir ieškome galimybių keistis, nes pirmiausia norime žmonėms perduoti savo meilę ir šilumą, pasidalinti turima informacija, papasakoti kas vyksta pasaulyje, kartais tiesiog padovanoti dovaną, be jokių paslėptų užuominų pirkti mūsų produktus. Kai viską darai iš tikrųjų nuoširdžiai, klientai tai įvertina – jaučiame iš jų didelį pasitikėjimą ir palaikymą. O su tuo atsiranda ir didelė atsakomybė, dėl to, ką darome, ką siūlome klientams.“
Apie komandą
„Visi nuopelnai už įmonės sėkmę atitenka komandai, su kuria dirbame. Gal tai ir skamba naiviai ir banaliai – bet kai esi atviras prieš žmogų, jis tau atsilygins tuo pačiu. Labai didžiuojuosi, kad didelė mūsų komandos dalis įmonėje dirba jau daug metų, kai kurie nuo pat mūsų veiklos pradžios – kai neturėjome produktų, pinigų, sandėlio… Tačiau dirbu su tikėjimu, kad viskas čia bus gerai. Mūsų įmonei svarbiausias yra žmogus, ryšys su juo, o tik paskiau yra produktas. Šiais laikais vadybininkui nebereikia važinėti po salonus rinkti užsakymų – dabar produktus lengvai galima užsisakyti internetu, kurjeris viską pristatys dar tą pačią dieną. Todėl kai pas specialistą ateina vadybininkas, kuris nebruka savo produkto, gal net visai jį pamiršta, o ateina tik pabūti su juo, išklausyti jo problemų, atsiranda visai kitas ryšys ir bendravimas. Nesiekiame turėti savo stendą kiekviename salone, mums svarbu pajausti atgalinį ryšį iš kliento, pamatyti, kad sutampa mūsų vertybės, požiūris.“
Asmeninio archyvo nuotr.
Comments