Olesė Kekienė – vizualinė menininkė, aprangos ir įvaizdžio dizainerė. Kas geriau, jei ne patyręs ekspertas, pakomentuos, kaip grožio specialistui sėkmingai kurti? Tad keli klausimai apie darbą su klientu.
Kokie pagrindiniai akcentai turi sudaryti informaciją apie klientų įvaizdį?
Svarbu suvokti, kad žmogus visada apie save komunikuoja tiesą. Jokių atsitiktinumų nei jo išvaizdoje, nei elgsenoje nėra. Net jei klientas teisindamasis sako, kad kažkas nutiko atsitiktinai, jam nepagalvojus, tai taip pat nurodo į mąstymo, elgesio, prioritetų nenuoseklumą. T. y., jei žmogus dabar nesugeba ar nelaiko prioritetu skirti laiko sau ir savęs priežiūrai, greičiausiai to ir nedarys. Jis gali išsikelti tikslą keistis, prisiimti iššūkius, kad nuo šiol darys viską kitaip, tačiau patys žinome, kad tokios rezoliucijos dažniausiai baigiasi po trijų dienų, ir vėliau grįžtama prie to paties.
Todėl pagrindinis dalykas – suprasti, kad visa, kas yra aplink žmogų ir ant jo, pasakoja apie jį patį. Čia ne apie aprangos spalvas ar prekių ženklus kalbu, o principą. Mąstymą ir tai, ką mes gyvenime veikiame, atspindi išvaizdos sprendimai. Tai tas pats mąstymo modelis, tik išverstas į vaizdinę kalbą. O specialistas gali išmokti šios kalbos, stebėdamas arba gilindamasis į įvaizdžio dizaino pagrindus.
Nuo kokių mažų žingsnelių reikėtų pradėti formuoti klientų įvaizdį?
Išmokti suprasti klientą ir, pasitelkus savo kūrybinius įrankius, atliepti jo poreikius. Dažnai susiduriu su specialistų arogancija ir puikybe, kai jie mano galintys nuspręsti, ko klientui reikia. Juk visi žmonės pasako, ko jiems reikia, tik reikia mokėti išgirsti. Ir turėti įrankių, gebėjimų, padedančių į tai atsakyti. Kūrybiškumas, meistrystė, estetika, efektyvumas – visa tai atsiskleis procese. Todėl žmogus pas tave ir ateina, nes turi išlavintą akį ir ranką, atvirą ir lankstų protą. Vis dėlto, šiukštu, niekada nereikėtų manyti, kad apie klientą žinai geriau nei jis pats. Tad vienintelis patarimas ir svarbiausias žingsnis – girdėti! O jau tada sugalvoti, kaip tai, ką išgirdai, kūrybiniais įrankiais paversti tikrove, iš kokių dalykų tą mozaiką sukurti. Galbūt forma, spalva, o gal kvapas yra tai, kas atlieps kliento poreikį. Klausyti ir kūrybiškai žongliruoti turimomis priemonėmis. Dar labai svarbu nepamiršti, kad mūsų tikslas – įkvėpti klientą, o ne ant jo galvos realizuoti savo poreikius.
Vis tik, ar kirpėjas, vizažistas yra pajėgūs kurti įvaizdį? Ar jie nepakiša kojos?
Tai, prie ko prisiliečia kirpėjas ar vizažistas, nėra visas įvaizdis. Tai tik nedidelė jo dalis. Tačiau labai svarbi. Įvaizdis – tai atspindys to, kaip žmogus save suvokia. Kaip supranta, kas jis yra, ar jame atsispindi troškimai, svajonės, t. y. tai, į ką jis juda, ką nori per save atskleisti. Tad, savaime suprantama, kad makiažas ir plaukai yra šio paveikslo dalis. O kaip organiškai ši dalis įsilieja į bendrą visumą – tai jau lemia meistriškumas.
Naujokas nori, kad jo darbas matytųsi, nori per klientą realizuoti save. O meistras šio poreikio nebeturi, jis supranta, kad jis bet kokiu atveju atsiskleidžia, nes nėra tokio antro, kuris darytų taip pat. Panašiai, bet niekada taip pat. Juk geriausias dizainas yra tada, kai dizaino yra kuo mažiau.
Kaip specialistai turėtų kelti savo kvalifikaciją įvaizdžio srityje?
Mokytis stebėti. Stengtis, kad protas būtų atviras ir lankstus. Estetika! Pati svarbiausia ir lavinama kasdienybėje. Viskas, ką girdi, skaitai, matai – visas tas triukšmas atsispindi darbuose. Išsivalyti aplinką, perteklinius vaizdus ir veiksmus, į save įsileisti tik aukščiausio sąskambio kokybę.
Taip pat verta mokytis iš kitų meistrų, gyvų pavyzdžių, vertybes įkūnijančių per save. Tokie žmonės yra nuostabūs mokytojai net nemokydami. Stebėkite tuos, kurie jus įkvepia.
Ir dar vienas, tikriausia svarbiausias, dalykas: būkite savo paties atradimas. Tyrinėkite save ir savo veikimo būdus. Eksperimentuokite, ieškokite, klyskite ir ne taisykite klaidas, o ieškokite jose unikalumo. Vystykite ir atrasite, kad klaida, netobulumas gali tapti jūsų profesinio gyvenimo tema.
Koks profesionalo įvaizdis kelia pasitikėjimą, kokie pagrindiniai akcentai? Nors daug kas dažnai interpretuojama kaip asmenybės išraiška, bet juk kažkokie rėmai turi būti?
Pamąstykime, ko tikimės iš profesionalo? Kokių savybių? Išsirašykite jas ir pagalvokite, kaip išvaizda, aplinka, pasirinkimai, komunikacija gali tai įkūnyti vaizde, veiksmuose. Kaip tai atsispindi dabar?
Viskas, net įėjimas į kirpyklą, laiptai ir durų rankena kalba apie jus. Ar tai, kaip žmogus jaučiasi įeidamas į jūsų patalpą, atspindi tai, ką deklaruojate? Viskas turi savo atspindį. Įvaizdis ir yra būtent apie tai.
Nuotrauka iš asmeninio archyvo
Comments