Džiaugiuosi galėdama tęsti skiltį „Jūsų grožio verslo istorijos“, kurioje kalbinsiu Jus, grožio industrijos atstovus ir atstoves. Kviesiu pasidalinti savo unikaliomis patirtimis, iššūkiais ir sėkmės istorijomis, susijusiomis su grožio verslu. Jūsų istorijos įkvėps naujų idėjų ir suteiks vertingų įžvalgų tiems, kurie nori kurti ir auginti savo veiklą.
Šįkart pokalbiui pasikviečiau Kristiną Molevičienę, kurios salonas „Komplimentas“ Panevėžyje šiais metais mini 25-erių metų sukaktį! Šio pokalbio metu Kristina atvirai dalinsis, kaip jai pavyko išlaikyti savo unikalumą, suburti darnią komandą ir sukurti vietą, kurioje klientai jaučiasi ypatingai. Taip pat sužinosime, kokie iššūkiai buvo ir yra kasdienės jos kelionės dalis, o kokios vertybės išliko nekintančios per visus šiuos metus.
Jūsų salonas šiais metais švenčia 25 metų gimtadienį. Ar pamenate, nuo ko viskas prasidėjo?
Kai pradėjau, man buvo tik 21-eri ir turėjau nemažai drąsos. Tuo metu jau porą metų dirbau plaukų meistre, tačiau neradau darbo vietos, kuri iš tikrųjų atitiktų mano viziją. Natūraliai pradėjau galvoti, kokioje aplinkoje norėčiau dirbti pati ir kilo noras sukurti vietą, kurioje būtų panašūs į mane žmonės. Norėjau, kad salonas atspindėtų ne tik profesionalumą, bet ir sukurtų ypatingą atmosferą, kurioje klientai jaustųsi jaukiai.
Tuo metu atsirado galimybė išsinuomoti patalpas ir pajutau, kad tai ženklas pradėti. Iškart ėmiau galvoti kokius žmones norėčiau matyti šalia savęs – tai turėjo būti ne tik savo srities profesionalai, bet ir bendraminčiai. Nors buvo ir lengvų, ir sudėtingų akimirkų, būtent šis procesas leido man augti kaip žmogui.
Nuo pat pradžių man buvo svarbiau ne pats verslas, o atmosfera ir vizija – buvimas tarp panašiai mąstančių žmonių. Pradėjome nuo kirpėjų komandos, bet greitai pajutau, kad mūsų klientams galime pasiūlyti dar daugiau. Todėl pakviečiau prisijungti kosmetologą ir masažistą, siekdama sukurti vietą, kurioje klientai galėtų gauti visas paslaugas vienoje vietoje. Komanda augo ir netrukus tapome dideliu kolektyvu – tuo metu dirbo apie 14 meistrų. Tačiau dabar žiūriu kitaip: noriu mažesnio, labiau struktūruoto kolektyvo.
Kaip organizuojate savo salono veiklą? Kaip pavyksta suderinti grožio meistrės ir salono vadovės pareigas?
Suderinti meistrės ir vadovės atsakomybes man tikrai buvo ir tebėra nemažas iššūkis. Būti meistre man teikia didžiulį džiaugsmą, tačiau suvokiu, kad kaip salono savininkei tenka prisiimti ir didesnę atsakomybę. Per tuos metus teko ieškoti įvairių būdų, kaip rasti balansą tarp šių dviejų vaidmenų. Ėmiau suprasti, kad verslas – tai tarsi savotiškas mokslas, kuriame būtina „šalta galva.“ Todėl nusprendžiau mokytis ir gilintis į verslo valdymo principus – be šių žinių negalėjau tikėtis, kad salonas ne tik išsilaikys, bet ir atneš pelną.
Būta finansinių sunkumų, kai supranti, kad meistrams po darbo dienos uždirbti pinigai lieka kišenėje, o man tekdavo dalį savo darbo uždarbio investuoti atgal į saloną, kad šis galėtų gyvuoti. Šios patirtys parodė, kad reikia daugiau suprasti apie finansų valdymą. Lygiai taip pat reikėjo mokytis ir lyderystės – sužinojau, kad dirbti su komanda nėra vien tik darbo grafiko ar užduočių paskirstymas. Mokausi, kaip spręsti konfliktus, motyvuoti ir padrąsinti savo komandą, kai to reikia.
Dabar jau randu daugiau harmonijos tarp šių dviejų pareigų. Vieną dieną per savaitę skiriu tik salono reikalams – apmąstymams, idėjų kūrimui ir planavimui. Tai padeda rasti pusiausvyrą ir ramiau derinti atsakomybes.
Ką galėtumėte papasakoti apie komandos formavimą ir ugdymą? Ko pavyko pasiekti?
Esu be galo dėkinga už mūsų ilgalaikę ir stabilią komandą – didžioji dalis jos narių dirba su mumis nuo pat pradžių. Šiandien matau, kad tai yra viena iš pagrindinių mūsų salono sėkmės priežasčių.
Net ir šiandien, pažvelgusi atgal, negaliu tiksliai paaiškinti kaip tai nutiko. Tačiau dabar suprantu, kad būtent ši stabilumo ir ilgamečio bendradarbiavimo dvasia yra viena esminių mūsų salono sėkmės priežasčių. Kartu mes sukūrėme erdvę, kurioje klesti pajautimas, palaikymas ir abipusė pagarba. Toks santykis nesusiformuoja per kelis mėnesius ar net metus – per daugiau nei dvidešimt bendro darbo metų išmokome vienas kitą pažinti iš akių kontakto, iš subtilios kūno kalbos.
Nepaprastai vertinu ir tai, kad nauji komandos nariai noriai jungiasi prie mūsų kolektyvo. Jie atsineša naujas idėjas, šviežią energiją, ir kartu įneša pokyčių, kurie daro mūsų komandą dar stipresne. Šis ryšys tarp ilgametės patirties ir naujos energijos man atrodo ypatingai vertingas – tai yra darni sintezė, kuri leidžia mūsų salonui augti ir tobulėti.
Mano manymu, mūsų stiprybė slypi stabilume. Tiek mes, tiek mūsų klientai jaučiamės saugiai – pas mus užaugusi pirmoji klientų karta jau grįžta su savo vaikais. Mūsų ilgas bendras kelias leidžia atlaikyti įvairias krizes, nes mus sieja bendros vertybės ir įsipareigojimas savo klientams.
Dažnai kartojame, kad svarbiausia yra dėmesys klientui – tai yra mūsų prioritetas ir bendras tikslas. Dar viena mūsų stiprybė yra šilta ir pagarbi atmosfera. Mūsų klientai pastebi, kad salone nesigirdi apkalbų ar negatyvių kalbų. Tai nėra lengva išlaikyti, tačiau man svarbu puoselėti tokį požiūrį, ir nuolat apie tai kalbu su kolektyvu. Tokia komunikacija ir dėmesys mums padėjo suformuoti tvirtą komandos dvasią, kurią vertina ir mūsų klientai. Šį bruožą laikau viena pagrindinių mūsų stiprybių ir džiaugiuosi, kad jis įsišaknijęs mūsų darbo kultūroje.
Kristina, kokie yra didžiausi iššūkiai dirbant su komanda?
Didžiausias iššūkis – įtampos situacijų valdymas komandoje. Tokiose situacijose svarbu išlaikyti objektyvumą ir rasti kompromisą, kad kiekvienas jaustųsi vertinamas bei įsitraukęs. Per ilgus darbo metus teko priimti nelengvų sprendimų, kai kuriuos komandos narius teko palydėti savais keliais. Supratau, kad negaliu paaukoti savo vertybių dėl trumpalaikių kompromisų ir turiu vadovautis aiškia vizija, kokią aplinką noriu kurti ir kokių žmonių noriu šalia savęs.
Kiek Jums versle yra svarbus klientų aptarnavimas ir patyrimas?
Klientų aptarnavimas ir jų patirtis yra esminiai aspektai mūsų versle. Nuolat sakau, kad turime žiūrėti kliento akimis. Norėdama tai užtikrinti, dažnai organizuoju „slapto kliento tyrimus”, prašydama draugių apsilankyti mūsų salone ir užfiksuoti savo patirtį – ar jas pasveikino, ar buvo skiriama dėmesio, koks buvo bendras aptarnavimo lygis. Tokie atsiliepimai leidžia man ir komandai nuolat tobulėti.
Visuomet pabrėžiu, kad mūsų komanda turėtų matyti daugiau nei tik savo darbo vietą. Pavyzdžiui, mano draugės pastebi smulkias detales, į kurias galbūt aš pati ar mano kolegos ne visada atkreipiame dėmesį. Šie žingsniai yra svarbūs siekiant išlaikyti aukštą aptarnavimo standartą. Manau, kad nuolatinis tobulėjimas yra mūsų stiprybė – niekada nesustojame ir ieškome būdų, kaip galime pasikeisti.
Interjeras ir salono detalės man yra be galo svarbios. Kas penkerius metus stengiuosi atnaujinti saloną, tačiau didžiausias dėmesys tenka smulkmenoms, kurios sukuria unikalią atmosferą. Pavyzdžiui, gera muzika man yra labai svarbi; negaliu dirbti, kai groja bet kas. Taip pat itin svarbios kiekviena detalė: puodelis, salono kvapas, pamerktos gėlės ir net tai, kaip uždedame rankšluostį ant kliento galvos. Kiekvienas toks momentas ir jausmas, su kuriuo tai darome, prisideda prie bendros patirties. Džiaugiuosi, kad mano komanda taip pat pastebi šias smulkmenas.
Kaip pavyksta pritraukti naujų klientų?
Nors neturime griežto plano, kaip pritraukti naujus klientus, šiuo metu jų sulaukiame nemažai – manau, kad tai yra ilgamečio įdirbio ir užmegztų ryšių rezultatas. Šiuo metu didžioji dalis naujų klientų atvyksta per rekomendacijas. Mums tai ypač džiugu, nes tai rodo, jog esame vertinami ir rekomenduojami. Kartais girdime nuogąstavimų, kad klientui nesinori grįžti po ilgesnės pertraukos, nes jaučiasi tarsi „išdavęs“ saloną. Tačiau mes visada labai džiaugiamės, kai klientas sugrįžta.
Ateityje planuojame stiprinti savo komunikaciją socialiniuose tinkluose, kad mus lengviau atrastų ir platesnė auditorija. Vis dėlto mūsų klientai yra brandesnio amžiaus, vertinantys klasikines vertybes, ir mums labai džiugu, kad galime suteikti jiems tokią patirtį, kurios jie ieško.
Koks buvo didžiausias iššūkis verslo vystymo laikotarpiu?
Didžiausias iššūkis neabejotinai buvo pandemija. Krizių versle buvo ne viena, pavyzdžiui, 2008 metų ekonominė krizė, tačiau pandemija atnešė visiškai kitokį išbandymą – priverstinę pauzę. Vis dėlto, laiką, kai negalėjome dirbti, išnaudojau savęs tobulinimui: skaičiau, mokiausi, gilinausi į naujas sritis ir idėjas, kurios galėtų praturtinti salono veiklą. Tokie laikotarpiai man tapo galimybe sustoti, susikaupti ir išmokti kažko naujo. Galbūt buvau pasiilgusi tos ramybės, todėl tas laikas man tapo gana prasmingas.
Kristina, kaip manote, ar galima pasiekti rezultatų versle neturint tam žinių?
Manau, kad tikrai įmanoma. Patirtis rodo, jog visko galima išmokti eigoje, jei tik yra pakankamai drąsos, atkaklumo ir aiški vizija, kuria vadovaujamasi. Pati pradėjau savo veiklą be verslo žinių, tačiau noras mokytis ir augti leido įveikti daugybę iššūkių. Tai įrodo, kad kartais svarbiausia yra ne teorinės žinios, o gebėjimas lanksčiai reaguoti į besikeičiančias situacijas ir siekti užsibrėžtų tikslų. Jei turi stiprią viziją ir nepasiduodi, žinios ir patirtis ateina natūraliai.
Ko palinkėtumėte grožio verslo atstovams?
Grožio verslo atstovams pirmiausia linkiu išlaikyti savo unikalumą. Kurkite erdvę, kuri atspindėtų jūsų unikalią viziją, stilių ir vertybes – tai yra pagrindinis kelias į ilgalaikę sėkmę. Vystydami verslą, nuolat klauskite savęs: kokio salono, komandos ir santykių su klientais noriu? Kokios atmosferos siekiu? Kuo mano verslas išsiskiria? Kai jūsų ryšys su vizija tampa stiprus,išorinė įtaka ar konkurentų pavyzdžiai tampa ne tokie reikšmingi – jūsų unikalumas tampa didžiausiu privalumu.
Taip pat linkiu drąsos. Nebijokite įgyvendinti savo unikalių idėjų ir nesivaikykite aplinkinių lūkesčių. Kartais tai gali pasirodyti sudėtingesnis kelias, tačiau išlaikydami ištikimybę savo vizijai ir vertybėms, sukursite verslą, kuris bus ne tik sėkmingas, bet ir įkvepiantis bei ilgalaikis.
Kristinos verslo kelionė yra puikus pavyzdys, kaip drąsa, atkaklumas ir vertybių laikymasis gali sukurti tvirtą verslą. Jos pasakojimas primena, kad sėkmė grožio industrijoje neatsiranda savaime – tai ilgas kelias, reikalaujantis nuoseklumo, inovatyvumo ir gebėjimo prisitaikyti prie besikeičiančių aplinkybių. Tikiuosi, kad Kristinos istorija įkvėps jus ir paskatins ieškoti savo unikalumo, iššūkių ir galimybių augti.
Su šilčiausiais linkėjimais,
Grožio verslo strategė
Skaistė Čiurlytė
IG: skaisteciurlyte
Tel. +370 613 88 082
Nuotraukos iš asmeninio archyvo.
Comments