Džiaugiuosi toliau tęsdama rubriką „Jūsų grožio verslo istorijos“, kurioje kalbinu Jus, grožio industrijos atstovus. Šioje rubrikoje prašau atskleisti savo unikalias patirtis, iššūkius ir sėkmės istorijas, susijusias su grožio verslu. Pašnibždėti paslaptis, įkvėpti naujų idėjų ir suteikti vertingų įžvalgų tiems, kurie nori kurti ir auginti savo veiklą.
Šįkart kalbuosi su Marija Šarakauskiene, salono „Nail Book“ įkūrėja.
Moterimi, kuri sujungia kūrybinę energiją ir verslo įgūdžius. Ji išbandė įvairias
verslo sritis, tačiau netikėtai atrado save grožio pasaulyje. Su savo unikaliu požiūriu
ir stipriu empatijos jausmu Marija sukūrė išskirtinę erdvę, kurioje klientai jaučiasi
ne tik gražūs, bet ir svarbūs. Šiandien pasakojame jos grožio salono kūrimo istoriją, atskleidžiame iššūkius, su kuriais teko susidurti, ir sėkmės receptą.
Marija, kaip prasidėjo tavo kelionė į grožio verslą?
Prieš pradėdama savo, kaip manikiūro meistrės, kelią, jau turėjau patirties verslo steigimo ir jo vystymo srityje. Prieš imdamasi grožio srities, dirbau gamybos versle ir perėjau visus etapus nuo idėjos generavimo, verslo strategijos kūrimo iki auginimo. Patyriau darbuotojų paieškos, darbų paskirstymo ir delegavimo sunkumus. Taip pat teko susidurti ir su verslo uždarymu. Taigi nemažai verslo vystymo etapų jau buvau išgyvenusi.
Niekada gyvenime neplanavau imtis grožio veiklos ir net nemaniau, kad ji man būtų artima. Niekada pati nesilakavau nagų, buvau natūralistė, kurios grožio priemonių krepšelis visada buvo ir iki šiol yra labai kuklus. Tačiau po darbo gamybos srityje, kur buvo nemažai „multitaskinimo“ ir priklausymo nuo kitų žmonių, norėjau srities, kurioje rezultatą galėčiau pasiekti viena, savo abiem rankomis. Ieškojau kūrybiško ir kruopštaus darbo. Tiesą pasakius, savo manikiūrininkės veiklą tiesiog susapnavau. Pagalvojau, kodėl gi ne? Nusprendžiau nueiti į pirmuosius mokymus, o jei man patiks – gerai, jei ne – ieškosiu kito užsiėmimo. Pabandžiau, patiko, likau.
Kaip manai, kas lemia tai, kad pas tave dažniausiai nėra laisvų vietų ir greičiausiai galima pakliūti tik rudenį?
Aš dažnai pati keliu sau šį klausimą. Atrodo, nedarau nieko ypatingo. Kita vertus, galbūt mano sėkmė slypi paprastuose, bet pamatiniuose aptarnavimo srities elementuose. Mylėti savo klientą ir mylėti darbą, kurį atlieki. Nesvarbu, kokio darbo imuosi, visada stengiuosi jį daryti maksimaliai gerai, kaip tik tą akimirką sugebu. Stengiuosi įsivaizduoti save kliento vietoje: ar pati likčiau patenkinta savo paslauga? Ar norėčiau mokėti tą sumą, kurios pati prašau?
Kitas svarbus elementas yra empatija. Gebėjimas atliepti kliento poreikius, pajusti nuotaiką, išgirsti, ko klientas nori. Žinoma, yra norai, kurių mano kompetencija įgyvendinti neleidžia, tokiu atveju svarbu nubrėžti ribas. Manau, kad esu empatiška specialistė, gebanti suteikti komfortišką aplinką. Suvokimas, kad šiandien klientas ieško ne tik gerai atliekamos paslaugos, bet ir aukšto aptarnavimo, atveria daug galimybių. Nors nesutinku, kad klientas visada teisus, manau, kad visada yra diplomatijos kelias, padedantis spręsti iškilusias problemas.
Kokia naujų klientų pritraukimo strategija tau labiausiai pasiteisino?
Tik startavusi šioje srityje, žinojau, kad viską reikia daryti taip, kad būtų stiprus pirmas įspūdis. Pirmo įspūdžio antrą kartą suteikti neturėsiu galimybės. Todėl kreipiau dėmesį į viską: nuo išsiskiriančio rinkoje pavadinimo iki socialinių tinklų vizualinės strategijos. Startavau išėjusi ne vienus specialybės kursus, norėjau būti pakankamai stipri rinkos naujokė. Žinojau, kokioje vietoje noriu dirbti, kokio interjero noriu pirmoje studijoje. Sukūriau papildomų pasiūlymų klientams, kurių tuo metu rinkoje nebuvo. Pavyzdžiui, studijoje įrengiau TV ir prenumeravau „Netflix“, kad klientės procedūros metu galėtų žiūrėti mėgstamas laidas ar filmus. Siūliau kavą, saldumynus, išskirtinėmis progomis – šampaną.
Kol buvau naujokė, derinausi prie klientų norų ir laiko poreikių, klausiau, kokių dizainų ir spalvų jie nori. Stengiausi eiti koja kojon su naujausiomis tendencijomis. Jei jaučiau, kad kažkur esu silpna, tobulinausi kursuose. Daugiau klausiau nei kalbėjau, bandžiau išgirsti, ko klientams trūksta ir ką galėčiau dar pasiūlyti. Svarbus žingsnis buvo tai, kad pirmą mėnesį dirbau visiškai nemokamai. Ieškojau klientų, kurie už nemokamą manikiūrą leistų man daryti tokius dizainus, kokių aš noriu, ir fotografuoti savo darbus. Kitaip tariant, aš – nemokamą paslaugą, jie – savo laiką, kantrybę ir pasitikėjimą. Pirmą pilną klientų ratą susidariau per pirmus tris mėnesius.
Noriu pabrėžti, kad mano kainos niekada nebuvo mažiausios, bet aš visada stengiausi suteikti papildomų paslaugų. Norėjau, kad mano klientas jaustųsi laimingas. Savo startui ruošiausi kaip verslo planui. Mėgstu viską planuoti, dėlioti ir numatyti. Nieko nedarau va bank, nors kartais mėgstu rizikuoti. Labai svarbu suvokti, kad sėkmė aplanko tuos, kuriems pinigai nėra svarbiausias prioritetas. Sėkmė aplanko tuos, kurie myli tai, ką daro. Jei nėra meilės – reikia ieškoti kito kelio. Gyvenimas per trumpas save kankinti nešiojant batus, kurie tau nepatogūs.
Šiandien klientai daugiausia susirenka per „Instagram“ platformą arba pagal rekomendacijas. Malonu, kai jie prašosi būti įtraukti į eilę ir atlaisvėjus vietai priimti ilgai draugystei.
Kaip tau pavyksta išlaikyti esamus klientus?
Sunku atsakyti į šį klausimą, nes savo socialiniuose tinkluose dažnai komunikuoju, kad nesistengiu dirbtinai išlaikyti kliento. Skatinu jį būti laisvą: neprisirišti, jei yra nepatenkintas, ir nebijoti išeiti pas kitą meistrą, jei jis dirba pigiau, greičiau ar patogesnėje vietoje. Nesukuriu klientui įtampos, sudarydama vaizdą, kad esu nepamainoma. Neuždarau durų ir nedemonstruoju nepasitenkinimo.
Tačiau šiandien 90 % mano klienčių yra pastovios. Žinau, kad dalis mielai norėtų mokėti mažiau, bet mane renkasi, nes pasitiki. Pasitiki mano kompetencija, darbo kokybe ir manimi, kaip žmogumi. Nekuklu sakyti, bet kai kurios klientės pas mane randa ramybę ir atsipalaidavimą. Joms manikiūro procedūra yra tolygi terapijai. Dažniausiai mes visi renkamės paslaugas ten, kur jaučiamės laimingi, laukiami ir patenkinti rezultatu. Tikriausiai gebu tai suteikti. Kiekvienos klientės laukiu kaip svarbiausios ir kiekvieną noriu sutikti su gera emocija. Nesvarbu, ar ji pirma tą dieną, ar paskutinė.
Nėra lengva, nes būna visokių dienų, bet mano moto yra, kad klientas nėra atsakingas už tavo emocijas. Jei matau, kad tikrai prastai jaučiuosi, iš anksto informuoju klientą, atsiprašau, jei atrodysiu be nuotaikos, ir prašau nepriimti to asmeniškai. Dažniausiai klientės yra tikrai supratingos.
Marija, ar jauti konkurenciją?
Drąsiai galiu sakyti – ne. Ne dėl to, kad esu fantastiškai nepakartojama :) Yra nepaprastai talentingų kolegių. Tikrai daug kolegių yra aukšto meistriškumo. Bet aš niekada nesikoncentravau į konkurenciją. Nuoširdžiai tikiu, kad visi esame kažkuo unikalūs ir visiems užteks vietos po saule. Man gyvenimas per trumpas savo energiją skirti pavydui, baimei, apkalbinėjimams. Nuoširdžiai visiems kolegoms linkiu profesinės sėkmės.
Kiekvieną kolegą sutikčiau su šypsena ir pasidalinčiau savo žiniomis. Vis tiek nė vienas iš mūsų nenukopijuos kito energijos. Didieji turtai yra mūsų viduje. Kaip tik tikiuosi ir linkiu grožio meistrams daugiau pagyrų, daugiau vienijančių renginių, empatijos ir laiku ištiestos pagalbos rankos.
Kaip manai, kuo grožio versle yra svarbus unikalumas?
Turime pripažinti faktą, kad grožio salonų turime labai daug. Grožio specialistų gimsta kiekvieną dieną. Bet ne kiekvienas specialistas tampa tikru SPECIALISTU, o ne kiekvienam grožio salonui lemta gyvuoti ilgai. Unikalumas yra gebėjimas išsiskirti iš minios ir pritraukti klientus. Daug specialistų ir grožio salonų neturi aiškios strategijos, vizijos ar plano, ką ketina pasiūlyti savo potencialiems klientams.
Kad būtum išskirtinis, turi būti vienu žingsniu priekyje. Tu turi būti ryškus komunikacija, žiniomis, dinamiškas ir įkvepiantis. Gali neužtekti būti diplomuotam specialistui ar įsirengti brangų ir prabangų saloną. Svarbiausias klausimas, prieš pradedant veiklą, yra paklausti savęs: kokios mano stipriosios savybės ir kuo aš galiu būti išskirtinis?
Unikalumas yra pagrindinis veiksnys, leidžiantis klientams pasirinkti būtent tave, o ne kitą specialistą. Ši tema labai plati ir galėčiau apie tai kalbėti labai daug. Unikalumas grožio versle yra ne tik privalumas, bet ir būtinybė, norint išlaikyti ilgalaikį sėkmės kelią.
Sukūriau papildomų pasiūlymų klientams, kurių tuo metu rinkoje nebuvo. Pavyzdžiui, studijoje įrengiau TV ir prenumeravau „Netflix“, kad klientės procedūros metu galėtų žiūrėti mėgstamas laidas ar filmus. Siūliau kavą, saldumynus, išskirtinėmis progomis – šampaną.
Ar siūlai atliekamoms paslaugoms nuolaidas?
Niekada. Nei klientėms, nei draugėms, nei šeimos nariams. Mano galva, galima suteikti nuolaidas produktui, bet ne paslaugai. Jei teiki nuolaidą paslaugai, vadinasi, tavo paslauga nėra paklausi. Jei nėra paklausi, reikėtų klausti, kodėl. Nuolaida tikrai nepritrauks nei mokių, nei lojalių klientų. Tai tik laikinas sprendimas. Ilgalaikėje perspektyvoje svarbiau užtikrinti aukštą paslaugų kokybę ir puikų klientų aptarnavimą, o ne taikyti nuolaidas.
Koks buvo pats didžiausias iššūkis (krizinis laikotarpis) per verslo vystymo laikotarpį?
2023 m. vasarį, po ketverių darbo metų: tiesiog atsiprašiau visų klienčių, atšaukiau visus vizitus ir išėjau mėnesiui atostogų. Supratau, kad mane ištiko perdegimas. Aš nuoširdžiai nekenčiau savo darbo, man buvo sunku bendrauti su klientėmis, o emociškai ir fiziškai buvau visiškai išsekusi. Tiesiogine to žodžio prasme man skaudėjo visą kūną, o namuose galėjau tik gulėti ir žiūrėti į vieną tašką. Šešios darbo dienos per savaitę po 12–14 valandų kasdien visiškai išsunkė mano energiją. Aš pasakiau sau: arba išeinu priverstinių atostogų, arba metu šitą darbą. Gyvenime esu išbandžiusi ne vieną veiklą ir visada žinojau, kad gyvenimas ne tam duotas, kad kankinčiausi. Jei jauti, kad užsiimdamas tam tikra veikla nebejauti ugnies, reikia išeiti arba daryti pertrauką. Nenorėjau, kad dėl mano perdegimo kentėtų klientai. Maniau, kad geriau jie vieną vizitą nueis kitur, nei matys mano agoniją. Tai buvo geriausias sprendimas tuo metu. Atsitraukti, pailsėti, pabūti su savimi ir persidėlioti prioritetus. Turėjau progą sau atsakyti, kas mane privedė prie tokios būsenos ir nebekartoti klaidų.
Kiek tau tavo versle svarbus klientų aptarnavimas, patyrimas?
Labai svarbus. Man apskritai svarbu matyti žmogaus šypseną ir nuoširdų džiaugsmą. Aš pati nuoširdžiai stengiuosi pasitikti žmogų su šypsena. Stengiuosi prisiminti, ką jis man pasakojo per pastarąjį apsilankymą, ir pasiteirauti, kaip jis laikosi. Jei matau, kad klientas liūdnas, stengiuosi jį prablaškyti. Nedarau to vien tam, kad jį pririščiau ar dirbtinai sukurčiau iliuziją, kad juo domiuosi. Man tikrai svarbu, kaip žmogus šalia manęs jaučiasi. Turiu stiprų empatijos jausmą. Žinau, kad klientas ateina ne tik dėl paslaugos – jis nori patirti saugumą, atsipalaidavimą, ramybę ir pasitenkinimą.
Kaip kilo mintis atsidaryti grožio saloną? Koks jo konceptas? Kokius jam keli tikslus?
Jei atvirai, aš neturėjau tikslo atidaryti grožio salono. Po penkerių metų darbo morališkai išaugau savo senąją studiją ir norėjau naujos vietos – gražesnės, erdvesnės, konceptualesnės, su daugiau šviesos ir didesniais langais. Po kurio laiko tokią vietą radau, tačiau ji buvo didesnė nei mano poreikiams reikėjo. Pagalvojau, kodėl gi nesukūrus darbo vietų ir kitoms kolegėms. Tada nusprendžiau – jei daryti, tai daryti profesionaliai nuo pradžių. Su interjero dizainere apgalvojome konceptą, sukūrėme patogias darbo erdves. Norėjau išskirtinio, jaukaus, industrinio stiliaus prieskonio turinčio interjero. Pasirinkome šiltas, tamsesnes, žemės spalvas ir daug veidrodžių, kurie praplečia erdvę. Norėjau nestandartinių sprendimų, bet kartu ir jaukumo kaip namuose. Aš daug laiko praleidžiu darbe, todėl norėjosi čia jaustis lyg saugiame kokone.
Tikiuosi, kad šis salonas pritrauks panašias vertybes turinčias koleges. Mano didžiausias lūkestis – kad kolegės bus mylinčios savo darbą, norinčios tobulėti ir vertinančios žmones bei pagarbos jausmą. Manau, kai yra šie elementai, sėkmė neišvengiama.
Kaip manai, ar galime pasiekti versle rezultatų, neturėdami su tuo susijusių žinių?
Galima, bet tam reikia turėti stiprų pajautimą arba drąsos klysti ir bandyti iš naujo. Versle taisykles nuolatos kinta, todėl būtina būti pasiruošiam prisitaikyti prie pokyčių, būti dinamiškam ir rasti būdų, kur pasisemti energijos ir įkvėpimo. Drąsa yra svarbi kiekviename žingsnyje, o kartais tenka vis iš naujo bandyti, kol pagaliau pavyks.
Marija, ko palinkėtum grožio verslo atstovams?
Būkite unikalūs, ieškokite savo cinkelio, mylėkite savo darbą ir rūpinkitės savo klientais. Taip pat būtinai raskite balansą tarp darbo ir poilsio, nes kai vieno stipriai per daug, kenčia kitas. Ir, žinoma, kūrybinio įkvėpimo, nes grožis ir yra apie kūrybą.
Marija, noriu padėkoti Tau už atvirumą ir savo istoriją.
Didžiausios sėkmės!
Kalbėdamasi su Marija, aiškiai pajutau jos autentiškumą ir nuoširdumą. Ji ne tik puikiai išmano savo amatą, bet ir sukuria aplinką, kurioje kiekvienas klientas jaučiasi laukiamas ir vertinamas. Marija atvirai dalijosi savo sunkumais ir išmoktomis pamokomis, pabrėždama, kaip svarbu išlaikyti balansą tarp darbo ir asmeninio gyvenimo. Kurdama grožio saloną, ji tikisi pritraukti koleges, kurios vertina pagarbą, meilę darbui ir nuolatinį tobulėjimą.
Marija linki kolegoms būti unikaliems, mylėti savo darbą ir rūpintis klientais, įkvėpdama visus, siekiančius aukštumų savo srityje. Tegul jos patirtis ir patarimai būna švyturys tiems, kurie nori kurti grožį ir dalintis juo su pasauliu.
Linkiu visiems įsitraukti į verslą su užsidegimu ir siekti sėkmės!
LIEPOS SEMINARŲ DATOS
Jūsų grožio verslo atsakymai čia!
Kaip auginti klientų lojalumą, pritraukti naujus klientus ir didinti pelną? Prisijunkite prie praktinio seminaro „Pelningas, sklandus ir augantis grožio verslas“ ir gaukite sprendimus bei įrankius savo verslui plėsti!
KAUNAS – liepos 17 d.
Daugiau informacijos: www.skaisteciurlyte.lt
IG: skaisteciurlyte
Tel. +370 613 88 082
Comments