Džiaugiuosi galėdama tęsti skiltį „Jūsų grožio verslo istorijos“, kurioje kalbinsiu Jus, grožio industrijos atstovus ir atstoves. Kviesiu pasidalinti savo unikaliomis patirtimis, iššūkiais ir sėkmės istorijomis, susijusiomis su grožio verslu. Jūsų istorijos įkvėps naujų idėjų ir suteiks vertingų įžvalgų tiems, kurie nori kurti ir auginti savo veiklą.
Šįkart kalbinu Birutę Jermalavičienę, salono „BE UNIQUE“ įkūrėją – moterį, kurios aistra plaukų stilistikai vir to sėkmingu verslu. Birutė pasakoja apie savo kelionę nuo pirmųjų idėjų iki salono atidarymo ir sėkmingo jo vystymo.
Birute, nuo ko viskas prasidėjo? Kada nusprendėte atidaryti saloną?
Verslo idėja brendo dar tada, kai dirbau kitoje srityje ir slaptai svajodavau, kas būtų, jei išpildyčiau savo vaikystės svajonę tapti plaukų stiliste. Kai pasiryžau keisti karjerą, jau turėjau telefone užrašus su verslo idėja, kaip viskas turėtų atrodyti. Kartais net naktį pabusdavau su idėja, kurią galėčiau pritaikyti grožio versle, ir iškart ją užsirašydavau. Tokių užrašų turiu daugybę, todėl labai įdomu juos atsiversti ir peržvelgti, kas jau įgyvendinta, kaip sekasi siekti savo tikslų ir analizuoti pokyčius.
Atskleiskite, kiek skiriate laiko salono verslo valdymui?
Salono verslo valdymas yra nuolatinis procesas. Tam, kad mokėtume skaityti, pirmiausia mokomės pažinti raides. Kiek vėliau pradedame jas jungti į skiemenis ir tik tada sujungiame į žodžius. Taip ir aš, palaipsniui mokiausi ir vis dar mokausi, kaip valdyti verslą. Mokantis visi procesai yra svarbūs. Susikūriau verslo valdymo rutiną, kuri padeda laikytis tikslų ir mėgautis ne tik verslu, bet ir darbu su klientais būnant plaukų stiliste.
Darbą organizuoju taip, kad kai dirbu su klientais, esu jų plaukų stilistė. Kitomis dienomis laiką skiriu verslo valdymui: rinkodarai, paslaugų ir pardavimų analizei ar darbui su komanda.
Ar sekate verslo rodiklius? Jei taip, kokius?
Rodiklių stebėjimas man yra vienas iš esminių procesų auginant saloną. Net ir atidarydama saloną buvau vedama ne tik svajonės, bet ir rėmiausi skaičiais, buvau nusistačiusi aiškius tikslus ir įvertinusi rizikas. Turiu labai aiškų tikslą ir strategijas, kiek ir kaip turime augti. Šiame etape seku šiuos veiklos rodiklius:
paslaugų ir produktų pardavimai,
klientų vidutinio krepšelio dydis,
klientų grįžtamumas,
soc. tinklų rodikliai.
Kaip sekasi vystyti produktų pardavimus salone?
Man tai yra labai svarbi tema. Stilistai dažnai vengia ar bijo parduoti ir rekomenduoti produktus klientams. Tačiau per nuoseklius komandos aptarimus, apsikeisdami gerosiomis praktikomis, idėjomis ir turėdami skatinimo sistemą, pasiekiame gerų rezultatų. Nuolat kalbamės su komanda, jog mūsų pareiga yra rūpintis klientų plaukais, klientus redukuoti ir suteikti visą informaciją, kaip jie turėtų prižiūrėti savo plaukus namuose.
Laimi visi: klientai būna laimingi ir lojalūs, stilistai gauna didesnį uždarbį, o salono verslas sėkmingai auga. Pastebiu, kad iš mūsų produktus perkantys klientai yra lojalesni ir mus rekomenduoja savo draugams. Mūsų darbas yra rekomenduoti, o klientas sprendžia pats, kada ir kaip jis pirks. Tai yra vienas iš mūsų aptarnavimo standartų ir susitarimų su komanda.
Jūsų komandoje 14 stilistų ir 2 administratoriai. Kaip pavyko suformuoti tikrai nemažą komandą? Su kokiais iššūkiais susidūrėte?
Prieš formuodama komandą, iškėliau klausimus, kokios komandos noriu, kuo komanda gali išsiskirti iš kitų salonų ir pan. Sukūriau standartus, kurie padeda ne tik versle, bet ir komandos darniam darbui. Kiekvienas komandos narys prieš pradėdamas dirbti turėjo galimybę susipažinti su grožio studijos vizija ir aptarnavimo standartais. Tokiu būdu išvengiame interpretacijų ir darbas vyksta sklandžiai.
Reguliariai susitinkame aptarti savo tikslų, idėjų, iškilusių klausimų. Laikausi nuomonės, kad su komanda reikia bendrauti atvirai, pasakoti, kodėl vieni ar kiti veiksmai reikalingi, kokią naudą jie suteikia. Kartu generuojamos idėjos ir jų įgyvendinimas ne tik stiprina komandos ryšį, bet ir ugdo suvokimą apie verslumą. Darbą komandoje lyginčiau su geru fortepijonu – kad jis skambėtų, reikia kartais jį suderinti. Mano požiūriu, tai ir yra pagrindinė vadovo funkcija.
Kiek versle Jums yra svarbus klientų aptarnavimas ir jų patirtis?
Kliento patirtis, pirmas įspūdis yra pats svarbiausias. Jei pirmas įspūdis bus blogas, jį pakeisti bus sunku, ir, greičiausiai, to šanso nebus visai. Apsilankymas grožio procedūrai – tai ne tik pakeistas kirpimas ar dažymas, bet ir potyris, laikas sau, poilsis.
Kaip reaguojate, jei viešojoje erdvėje gaunate blogą atsiliepimą?
Aš, kaip vadovė, prioritetine tvarka reaguoju į neigiamus atsiliepimus ar kritiką. Visuomet pati atsakau į neigiamą komentarą. Suprantu, kad mano komentaras yra adresuotas ne tik tam klientui, bet ir esamiems bei būsimiems klientams. Jei tai nėra anonimas, visuomet skambinu, kviečiu apsilankyti. Visada išklausome, tariamės su klientais, ką kitą kartą daryti kitaip. Stengiamės nepalikti kliento su „žaizda“.
Dažnai nepatenkinti klientai tampa lojaliais klientais ir rekomenduoja mus kitiems. Jei klientas skiria laiko ir parašo atsiliepimą, kad ir neigiamą, tai yra labai daug, nes jis skyrė savo laiką. Todėl visuomet atsakau ir stengiuosi padaryti viską, kad jie grįžtų.
Kaip pavyksta pritraukti naujų klientų?
Didžiausia siekiamybė buvo ir yra, kad klientai patys skleistų rekomendacijas. Didžioji naujų klientų dalis atėjo būtent pagal rekomendacijas. Kita dalis – iš socialinių tinklų. Galiu didžiuotis komanda, kurios kiekvienas narys yra ypač aukštos kvalifikacijos, norintis tobulėti ir darantis viską, kas geriausia klientui.
Kaip išlaikote esamus klientus? Ar naudojate lojalumo sistemas?
Išlaikyti esamus klientus padeda teisingas požiūris ir pagarba.
Suvokiame, kad sąvoka „mano klientas yra tik šiuo momentu, kai klientas sėdi mūsų kėdėje. Kiekvienas žmogus renkasi, kur ir pas ką nori lankytis ir mokėti pinigus. Sveika galvoti, kad „mano klientas“ yra šiuo momentu, todėl paslauga ir potyriai turi būti tokie, kad klientas kitą vizitą vėl rinktųsi būtent mus.
Koks buvo pats didžiausias iššūkis (krizinis laikotarpis) per verslo vystymo laikotarpį?
Kaip ir daugeliui verslų, didžiausias nežinomybės laikotarpis buvo tada, kai į neregėtas aukštumas sukilo elektros kainos. Bet net ir tuo periodu, turėdama stiprią komandą, suvoki, kad tai laikina, ir mes visi kartu tai išgyvensime.
Kaip manote, ar galima versle pasiekti rezultatų, neturint tam žinių?
Čia kaip loterijoje. Gali pasisekti ir laimėsi didelę pinigų sumą, bet net ir tada kyla klausimas, ar mokėsi su ja elgtis. Versle žinios būtinos. Kai pradėjau grožio verslą, buvau šokiruota, kad daugelis salonų tiesiog egzistuoja ir nėra taikomos jokios verslui būdingos taisyklės. Kuriant grožio verslą, galioja lygiai tokios pačios taisyklės kaip ir bet kuriame kitame versle. Buvau stipriai nustebinta, kad kažkas sukuria verslą, investuoja savo pinigus, sukuria darbo vietas ir pradeda dirbti be aiškios vizijos ir tikslų. Todėl būtina padaryti namų darbus ir tik tuomet imtis šio verslo.
Ko palinkėtumėte grožio verslo atstovams?
Linkiu visas idėjas užsirašyti ir jas įgyvendinti. O jei nežinote, kaip to pasiekti, nebijokite klausti ir mokytis.
Birutės istorija atskleidžia, kaip svarbu turėti aiškią viziją ir nuosekliai dirbti siekiant savo tikslų. Jos patirtis rodo, kad versle būtina turėti aiškius standartus ir nuolat tobulinti savo darbo su komanda ir klientų aptarnavimo įgūdžius. Stilistė ir verslininkė pabrėžia, kad tik išlaikant aukštą paslaugų kokybę, nuolat mokantis ir augant, galima pasiekti ilgalaikę sėkmę.
Linkėjimas, kurį Birutė skiria visiems grožio industrijos profesionalams – savo veikloje išlikti nuosekliems, kurti tvirtą verslo pagrindą ir išlaikyti klientų pasitikėjimą. Jos sėkmingas verslas tebūna įkvėpimas nebijoti klausti, mokytis iš klaidų ir niekada nenustoti tobulėti. Tik turėdami aiškią viziją ir bendradarbiaudami su savo komanda ir klientais galime kurti tikrą vertę ir auginti savo verslą.
Su šilčiausiais linkėjimais,
Grožio verslo strategė
Skaistė Čiurlytė
IG: skaisteciurlyte
Tel. +370 613 88 082
Nuotraukos iš asmeninio archyvo.
Comments