Lietuvos grožio industrijoje yra nemažai įmonių, prie kurių veiklos prisideda visa šeima: moteris dažniausiai atlieka kūrybos vadovo pareigas, o vyrams tenka lentelės, schemos ir analizės. Toks tandemas padeda įmonei tobulėti visomis kryptimis – ne tik skrajoti padebesiais su kūrybiniais projektais, bet ir sistemingai siekti pelno. Bendra veikla visada gerai. Taip prie UAB „Selective Baltic“ prisijungė ir Andrius Kleponis, o mes paprašėme jo papasakoti apie savo darbą.
Kiek metų jau dirbate įmonėje?
Mūsų šeimos įmonė veiklą pradėjo 2011 metais. Aš oficialiai prisijungiau tik nuo 2019-ųjų, nes iki tol dirbau samdomą darbą didelėje tarptautinėje korporacijoje ir darbus šeimos versle tekdavo derinti bei atlikti po darbo arba savaitgaliais.
Kaip esate pasiskirstę pareigas?
Didžiausias dėmesys mūsų įmonėje skiriamas pardavimų skyriui – turime tris prekybos vadybininkus, kurie aprėpia visą Lietuvos grožio salonų tinklą, bei prekybos administratorių, kuris užtikrina sklandų pardavimų skyriaus procesų valdymą. Taip pat ne ką mažesnė mūsų verslo dalis yra seminarų ir mokymų grožio meistrams organizavimas ir vedimas. Čia daugiausia darbo įdeda įmonės vadovė – mano žmona Jolita Kleponienė, ir mūsų technologės. Aš atsakingas už verslo plėtrą ir kartu su rinkodaros vadybininku stengiamės įgyvendinti užsibrėžtus įmonės plėtros bei komunikacinius tikslus. Be abejo, įmonės veikla nebūtų įmanoma be biuro ir parduotuvės administratoriaus, sandėlininko ir prekių surinkėjo.
Kiek svarbi įmonei internetinė prekyba?
Internetu prekiaujame nuo pat pirmos įmonės įkūrimo dienos. Kadangi mūsų įmonės pagrindinė veikla yra didmeninė prekyba profesionaliomis plaukų VYRIŠKAS indėlis į įmonės valdymą priežiūros priemonėmis, o pagrindiniai klientai yra kirpyklos ir grožio salonai, internetinės prekybos dalis sudaro santykinai nedidelę apyvartos dalį, nes didmeninės prekybos klientai labiau įpratę pirkti per mūsų prekybos vadybininkus. 2021 m. internetinė prekyba sudarė apie 24 % visų pardavimo apimčių.
Metams bėgant, kaip keitėsi internetinė prekyba?
Šiuo metu ji yra sparčiausiai auganti sritis, kasmet ūgtelėjanti per 20 %. Be abejo, tam didžiausią įtaką turėjo pandeminė situacija, pakoregavusi mūsų klientų pirkimų įpročius. Taip pat galutiniai produktų vartotojai karantino metu buvo priversti pirkti produktus internetu.
Kaip pasirinkote prekių pristatymo partnerius?
Pagrindinis prekių pristatymo partnerio pasirinkimo kriterijus – kokybė. Mūsų supratimu, kokybė tai – laiku pristatomos prekės, nesugadintas siuntinys, malonus aptarnavimas.
Kokių dažniausiai nesklandumų pasitaiko prekiaujant internetu?
Kadangi daug dėmesio skiriame klientų aptarnavimo kokybei, turime inovatyvią buhalterinės apskaitos programą, prekes atrenkame specialiu skaitytuvu, tai su nesklandumais praktiškai nesusiduriame. Kartais dėl netikslios kliento pateiktos registracijos siunta pasiklysta.
Ar nuolaidų taikymas aktyvina prekybą?
Taip, žinoma. Manau, kad esame pakankamai aktyvūs šioje srityje. Meistrams profesionalams taikome specialias kainas plaukų kosmetikai, periodiškai vykdome specialių kainų akcijas, turime pastovią lojalumo programą, kai meistrai gali iškeisti sukauptus taškus (taškai kaupiami perkant plaukų dažus mūsų el. parduotuvėje) į pageidaujamus produktus.
Kokių turite planų, susijusių su įmonės veikla?
Artimiausiu metu planuojame atnaujinti el. parduotuvę, pasiūlyti daugiau nuotolinių seminarų bei mokymų meistrams, kartu su gamintojais pasiūlysime daugybę naujienų ir inovatyvių produktų Lietuvos rinkai. Ilgalaikiai planai – toliau auginti ir didinti savo atstovaujamų produktų rinkos dalį bei žinomumą tarp grožio specialistų Lietuvoje.
Nuotraukos iš asmeninio archyvo
Comments